Ματωμένος Γάμος του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα
– Περιοδεία Καλοκαίρι 2022 | 3/7 Δίον – 51ο Φεστιβάλ Ολύμπου – Αρχαίο θέατρο Δίου
Συνεντεύξεις με τους πρωταγωνιστές της παράστασης: Ιφιγένεια Μακρή
Συνεντεύξεις: Ηρώ Τζημίκα
Ματωμένος Γάμος, λοιπόν, για το καλοκαίρι του 2022! Μεγάλο καστ με πολλούς αγαπημένους ηθοποιούς. Θα ήθελα να μάθω πώς είπες το «ναι» και φυσικά με ποια κριτήρια διαλέγεις τις παραστάσεις που θα λάβεις μέρος…
Το «ναι» το είπα γιατί δεν γινόταν να πω όχι! (γέλια) Ήταν όλο το καστ, ήταν φυσικά κι ο σκηνοθέτης ο Νικορέστης Χανιωτάκης που έχω δει παραστάσεις του και μου άρεσαν πάρα πολύ, ήταν και η πρωτότυπη μουσική του Αλκίνοου Ιωαννίδη, ήταν όλα! Μόνο «ναι» σε όλη αυτή την πρόταση. Καταρχάς πρέπει να μου αρέσει και το έργο και ο Ματωμένος Γάμος είναι ένα από τα έργα μου μιλάνε στην καρδιά σου. Όλο αυτό το πάθος, όλη η αίσθηση ελευθερίας που διαπραγματεύεται αυτός ο έρωτας… Είναι ένα έργο ποιητικό, συγκινητικό. Οπότε για εμένα και για να πω το «ναι» σε μία δουλειά μετράει πρώτα το έργο και μετά οι συνεργάτες.
Θα μπορούσες μέσα σε λίγες λέξεις να μας πεις τι πρεσβεύει ο χαρακτήρας που υποδύεσαι;
Στο έργο παίζω τη «Δούλα». Η «Δούλα» είναι η υπηρέτρια του σπιτιού της Νύφης και του Πατέρα της. Αυτοί μένουν μακριά από το χωριό, απομονωμένοι, περίπου 3-4 ώρες. Ο ρόλος μου είναι πολύ κοντά στη Νύφη, οπότε είναι η φίλη της, η παραμάνα της και η αυτή που μπορεί να ακούσει τη Νύφη κάθε φορά που θέλει να της πει το οτιδήποτε. Συνεννοούνται με τα μάτια και είμαι ένας θετικός χαρακτήρας. Η αισιόδοξη πλευρά του έργου. Θέλω πολύ να γίνει αυτός ο γάμος! (γέλια)
Διάβασα ότι είναι ένα δύσκολο έργο στη προσέγγιση της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική…
Ο βασικός πυρήνας του έργου είναι ο έρωτας. Μιλάει, λοιπόν, για έναν έρωτα που δεν έχει ικανοποιηθεί και δείχνει ο Λόρκα πως όταν καταπιέζεις το πάθος και τον έρωτά σου, κάποια στιγμή θα «ξεσπάσει» και αυτό δεν θα έχει ωραίες συνέπειες. Βέβαια, βλέπω ότι ο Λόρκα καταδικάζει μία κοινωνία. Δηλαδή πέραν από τον έρωτα που υπάρχει κι είναι συγκινητικός και πολύ δυνατός, υπάρχει και μία κοινωνία, όπου οι γυναίκες (μάνα, νύφη, γυναίκα, πεθερά) είναι καταπιεσμένες και ενώ οι άντρες πεθαίνουν, αυτές μένουν κλεισμένες στο σπίτι. Υπάρχει η θεματολογία αυτή και μέσα από αυτό το μεγάλο πάθος, το οποίο θα οδηγήσει σε τραγικές συνέπειες, θέλει να δείξει κι αυτή την κοινωνία που είναι τόσο στριφνή, τόσο ανάλγητη, τόσο κλειστή. Κι αυτό είναι αρκετά σύγχρονο. Δεν έχουμε ξεπεράσει αυτό που υπήρχε το 1920. Σαφώς δεν είμαστε όπως τότε κι οι γυναίκες δεν είναι όπως τότε, αλλά υπάρχει αυτό το ανάλγητο στην κοινωνία, που θα δείχνουν με το δάχτυλο, δεν σε αφήνουν να ανασάνεις, να ζήσεις τη ζωή σου… Αυτό βλέπω τουλάχιστον εγώ που θέλει ο Λόρκα να καταδείξει, μιας κι ο ίδιος ήταν μία «ελεύθερη ψυχή».
Να τονίσουμε κιόλας ότι η μουσική του έργου είναι η πρωτότυπη και είναι του Αλκίνοου Ιωαννίδη κι ότι θα παίζεται ζωντανά από εσάς, τους ηθοποιούς… Πόσο δύσκολο είναι αυτό;
Είναι όντως μία υπέροχη συγκυρία, το να γράψει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης τη μουσική και πόσο μάλλον για ένα τόσο τρυφερό και παθιασμένο έργο. Είναι πολύ σημαντικό και πολύ μεγάλο. Όλοι οι ηθοποιοί θα παίξουμε μουσική. Υπάρχουν βιολιά, τρομπόνια, κιθάρες, καχόν. Έχει έναν ωραίο «χαμό» και θα συμμετέχουμε όλοι. Θα είναι πολύ συγκινητικό και πιστεύω ότι θα βγει σε όλους μας αβίαστα!
Πρώτο καλοκαίρι χωρίς μέτρα στα θέατρα, στις συναυλίες. Ένα βήμα πιο κοντά στην «κανονικότητα». Πώς ήταν για εσένα τα προηγούμενα χρόνια «δουλεύοντας» με περιορισμούς και βλέποντας τα θέατρα να ανοιγοκλείνουν;
Γενικά αυτό που έχω να πω και πάνω σε αυτό που όλοι μας περάσαμε, ότι ήταν δύσκολο κι ειδικά ο τομέας του θεάτρου χτυπήθηκε πολύ και πάρα πολύ γρήγορα. Τα θέατρα, αν δεν κάνω λάθος, ήταν και τα πρώτα που έκλεισαν. Νομίζω όμως ότι ακόμα δεν το έχουμε ξεπεράσει. Παρόλο που δεν υπάρχουν μάσκες και περιορισμοί, έχει μείνει κάτι σαν «κατάλοιπο». Μιλάω όμως καθαρά από θέμα ψυχολογίας, ούτε πολιτικά, ούτε κοινωνικά. Μιλάω ατομικά και ότι ακόμα υπάρχει μία αίσθηση δυστοπίας. Δεν πιστεύω ότι δεν θα φύγει ποτέ, είμαι αισιόδοξος άνθρωπος, αλλά ο καθένας από εμάς έχει ένα σφίξιμο στο στομάχι από όλο αυτό που έχει συμβεί… Σκέφτεσαι το πάλι από την αρχή, να συναναστραφείς ξανά με ανθρώπους… Μιλάω όμως πάντα προσωπικά… Χρειαζόμουν λίγο χρόνο και το καταλάβαινα, παρόλη την όρεξη που είχα για δουλειά και συναναστροφή. Είναι όμως το καλύτερο που όλα έρχονται ξανά στην κανονικότητα. Να χαμογελάσομε ξανά μετά από 2 χρόνια…
Αρχαίο θέατρο Δίον στις 3.7 με τον «Ματωμένο Γάμο». Έχεις παίξει ξανά στο συγκεκριμένο θέατρο; Επίσης θα ήθελα να μάθω αν έχεις επισκεφθεί παλαιότερα την Κατερίνη και τον Νομό Πιερίας πέρα από εργασιακούς λόγους;
Δεν έχω παίξει και δυστυχώς δεν έχω έρθει και στην Κατερίνη… Δεν ανεβαίνω η αλήθεια είναι και προς τα Βόρεια. Παλιότερα είχα ζήσει στη Θεσσαλονίκη για 8 μήνες όταν έπαιζα σε παράσταση στο Κρατικό Θέατρο, αλλά γενικά δεν έχω κάποια καταγωγή από πάνω, ούτε συγγενείς. Όλοι μου οι γνωστοί έχουν κατέβει Αθήνα. Δεν είμαι περήφανη γι’αυτό, αλλά δεν έτυχε να έρθω στην πόλη σας! (γέλια) Είμαι σίγουρη ότι το θέατρο θα έχει κι υπέροχη ενέργεια…
Επόμενα σχέδια από τον Σεπτέμβρη και τη νέα σεζόν;
Επειδή παίζω βιολί, έχω σκοπό να συνεχίσω με αυτό, δουλεύω επίσης και σε Ωδείο, οπότε κάπως έτσι θα κινηθώ για αρχή της σεζόν!
«Ματωμένος Γάμος» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα
Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε για 2 συνεχόμενα χρόνια η περιοδεία της ανατρεπτικής κωμωδίας η «Μήδεια» του Μποστ, η θεατρική εταιρεία Μυθωδία παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό έργο και συγκεκριμένα το «Ματωμένο Γάμο» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και μουσική Αλκίνοου Ιωαννίδη.
Τον κεντρικό ρόλο της μάνας ενσαρκώνει η εξαίρετη Μαρία Τζομπανάκη. Η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη και φέρει την υπογραφή του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τους στίχους του Νίκου Γκάτσου! Η μουσική θα παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς. Ένα έργο – πρόκληση με έναν θίασο που απαρτίζεται από υπέροχους ηθοποιούς-μουσικούς.
Λίγα λόγια για το έργο:
Ο Ματωμένος γάμος, η τραγωδία του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί ένα θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο. Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του με νέες παρουσιάσεις στο θέατρο σε πλήθος χώρες, με καινούργιες μελέτες γι’ αυτόν και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. Έχει πάρει τη θέση του δίπλα στα κορυφαία αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, όπως είναι οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, τα έργα του Σέξπηρ, του Στρίντμπεργκ, του Τσέχωφ ή του Τένεσι Ουίλιαμς.
Μετάφραση: Νίκος Γκάτσος
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Πρωτότυπη Μουσική – Σύνθεση – Ενορχήστρωση: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Διανομή:
Μαρία Τζομπανάκη ΜΑΝΑ – Μαρία Χάνου ΝΥΦΗ – Νίκος Πουρσανίδης ΛΕΟΝΑΡΔΟ – Κωνσταντίνος Ασπιώτης ΓΑΜΠΡΟΣ – Γιάννης Καλατζόπουλος ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ – Χριστίνα Τσάφου ΠΕΘΕΡΑ – Μαριάννα Πολυχρονίδη ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΑΡΔΟ – Κώστας Βασαρδάνης ΦΕΓΓΑΡΙ – Ισιδώρα Δωροπούλου ΖΗΤΙΑΝΑ – Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Α’ – Κώστας Κοράκης ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Β’ – Ιφιγένεια Μακρή ΔΟΥΛΑ – Άννα Φιλιππάκη ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ
Συντελεστές:
Σκηνικά-Κοστούμια : Αρετή Μουστάκα
Χορογραφίες-Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Νταϊόγλου
Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης
Μουσική διδασκαλία:
Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος – Αλκίνοος Ιωαννίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανθούλα Ευκαρπίδου
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Εύα Παπαδέλλη
Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Εκτέλεση παραγωγής: Μαρία Καβαλλάρη
Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ
«Ματωμένος Γάμος» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα
Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε για 2 συνεχόμενα χρόνια η περιοδεία της ανατρεπτικής κωμωδίας η «Μήδεια» του Μποστ, η θεατρική εταιρεία Μυθωδία παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό έργο και συγκεκριμένα το «Ματωμένο Γάμο» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και μουσική Αλκίνοου Ιωαννίδη.
Τον κεντρικό ρόλο της μάνας ενσαρκώνει η εξαίρετη Μαρία Τζομπανάκη. Η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη και φέρει την υπογραφή του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τους στίχους του Νίκου Γκάτσου! Η μουσική θα παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς. Ένα έργο – πρόκληση με έναν θίασο που απαρτίζεται από υπέροχους ηθοποιούς-μουσικούς.
Λίγα λόγια για το έργο:
Ο Ματωμένος γάμος, η τραγωδία του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί ένα θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο. Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του με νέες παρουσιάσεις στο θέατρο σε πλήθος χώρες, με καινούργιες μελέτες γι’ αυτόν και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. Έχει πάρει τη θέση του δίπλα στα κορυφαία αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, όπως είναι οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, τα έργα του Σέξπηρ, του Στρίντμπεργκ, του Τσέχωφ ή του Τένεσι Ουίλιαμς.
Μετάφραση: Νίκος Γκάτσος
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Πρωτότυπη Μουσική – Σύνθεση – Ενορχήστρωση: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Διανομή:
Μαρία Τζομπανάκη ΜΑΝΑ – Μαρία Χάνου ΝΥΦΗ – Νίκος Πουρσανίδης ΛΕΟΝΑΡΔΟ – Κωνσταντίνος Ασπιώτης ΓΑΜΠΡΟΣ – Γιάννης Καλατζόπουλος ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ – Χριστίνα Τσάφου ΠΕΘΕΡΑ – Μαριάννα Πολυχρονίδη ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΑΡΔΟ – Κώστας Βασαρδάνης ΦΕΓΓΑΡΙ – Ισιδώρα Δωροπούλου ΖΗΤΙΑΝΑ – Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Α’ – Κώστας Κοράκης ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Β’ – Ιφιγένεια Μακρή ΔΟΥΛΑ – Άννα Φιλιππάκη ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ
Συντελεστές:
Σκηνικά-Κοστούμια : Αρετή Μουστάκα
Χορογραφίες-Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Νταϊόγλου
Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης
Μουσική διδασκαλία:
Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος – Αλκίνοος Ιωαννίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανθούλα Ευκαρπίδου
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Εύα Παπαδέλλη
Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Εκτέλεση παραγωγής: Μαρία Καβαλλάρη
Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ
Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.