Μενού Κλείσιμο

Τα «καλάθια», η ακρίβεια και… η ανάγκη για καταναλωτική συνείδηση

Και ενώ το γνωστό πλέον «καλάθι του νοικοκυριού» που είχε σχεδιαστεί να εφαρμόζεται ως τον Μάρτιο παίρνει παράταση για Ιούνιο, άλλες μορφές στήριξης σε μορφή «καλαθιού» έρχονται στο προσκήνιο το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου.

Για την ώρα, σχεδιάζεται επίσης ένα καλάθι με νηστίσιμα είδη λόγω Σαρακοστής, στη συνέχεια θα υπάρξει ένα καλάθι με τα είδη που αφορούν στο πασχαλινό τραπέζι ενώ σχεδιάζεται να υπάρξει και ένα καλάθι για τα παιδιά, όπως συνέβη και στις εορτές των Χριστουγέννων, αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες.

Την ίδια ώρα, πρεμιέρα αρχές Φεβρουαρίου κάνει και το περίφημο Market Pass, με το οποίο δίνεται ενίσχυση ύψους 10% επί των αγορών νοικοκυριών που πληρούν τα κριτήρια ένταξης, σε σουπερμάρκετ, φούρνους, μίνι-μάρκετ, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, γαλακτοπωλεία και άλλα καταστήματα λιανικής τροφίμων.

Το μηνιαίο όριο αγορών ανά νοικοκυριό ανέρχεται σε 220 ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, αυξανόμενο κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του και έως 1.000 ευρώ αγορές. Τα ανωτέρα ποσά θα πιστώνονται μηνιαίως σε ψηφιακή χρεωστική κάρτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά σε καταστήματα λιανικού εμπορίου τροφίμων.

Τούτο λεχθέντων – και χωρίς να αναφερθούμε σε άλλα μέτρα όπως fuel pass, ενισχύσεις στο ρεύμα – φαίνεται πως ο καταναλωτής βρίσκεται σήμερα σε «συμπληγάδες»: Ισχυρών ανατιμήσεων, υπαρκτών πληθωριστικών πιέσεων σε όλα τα επίπεδα και – πολλές φορές – φαινομένων αισχροκέρδειας

Η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, την τροποποίηση των επιλογών μας και, ιδίως με την ενημέρωση που οφείλουμε να έχουμε διαρκώς αναφορικά με την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης κάθε φορά που επισκεπτόμαστε κάποιο κατάστημα, αναφέρει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ.

Όπως συμπληρώνει οι καταναλωτές μπορούν να δημιουργήσουν και οι ίδιοι ανάχωμα στην ακρίβεια αλλά και στις κακές πρακτικές που λαμβάνουν χώρα πχ σ’ ένα σούπερ μάρκετ. Πώς;

  • Πριν από την επίσκεψή μας στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε συγκεκριμένη λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας, από την οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνουμε
  • Αγοράζουμε τα απαραίτητα προϊόντα, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών
  • Ελέγχουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει ίσως κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας
  • Αγοράζουμε το προϊόν στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα
  • Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας
  • Επιλέγουμε τα οικονομικότερα και ποιοτικότερα προϊόντα, κάνουμε δηλαδή σύγκριση προϊόντων
  • Προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τυχόν παραπλανητικές πρακτικές έτσι ώστε να τις αποφεύγουμε. Για παράδειγμα, κάνουμε έλεγχο σε όλο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο σε αυτά που είναι στην πρώτη σειρά
  • Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές
  • Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις και αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο
  • Ελέγχουμε την ορθή και ξεκάθαρη αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, για να μην παραπλανηθούμε

Οι ειδήσεις της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ