Μεγάλες αποκλίσεις και εύρος τιμών βλέπουν οι γαλακτοπαραγωγοί στις τιμές που πωλείται το φρέσκο γάλα στα σούπερ μάρκετ, αφού ένα λίτρο φρέσκο γάλα μπορεί να πωλείται από 1,15 μέχρι και 1,85 ευρώ, δημιουργώντας ερωτηματικά στον κλάδο των αγελαδοτρόφων.
«Τα σούπερ μάρκετ παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των τιμών», δηλώνει στην Karfitsa ο τεχνικός διευθυντής της Ένωσης Φυλής Χολστάιν Ελλάδος, Σταμάτης Μηλιούδης. Η μέση τιμή στην οποία πωλούν το γάλα οι αγελαδοτρόφοι είναι 0,50 ευρώ και η μέση τιμή πώλησης του ενός λίτρου φρέσκου γάλακτος στα σούπερ μάρκετ είναι 1,50 ευρώ, όπως αναφέρει. Εξαίρεση αποτελούν οι περιοχές με τοπικές γαλακτοβιομηχανίες, όπου η μέση τιμή μπορεί να φτάνει το 1,20 ευρώ. Σε ερώτηση σχετικά με το αν είναι φυσιολογικό αυτό το ποσοστό ένα προς τρία, σημειώνει: «Δεν θέλω να κάνω κάποιο σχόλιο γιατί δεν μπορούμε να γνωρίζουμε κι εμείς οι ίδιοι τελικά τα κόστη των γαλακτοβιομηχανιών. Πάντως βλέπουμε από αυτά που ανακοινώνουν οι γαλακτοβιομηχανίες ότι είναι όλες κερδοφόρες. Εμείς δεν ξέρω πόσο κερδοφόροι είμαστε πια».
Πάντως, όσον αφορά το εύρος των τιμών, ο κ. Μηλιούδης υπογραμμίζει ότι οι παραγωγοί δεν γνωρίζουν αν την ευθύνη φέρουν τα σούπερ μάρκετ ή οι γαλακτοβιομηχανίες. Τονίζει όμως ότι ο κλάδος του ζητά αυστηρούς ελέγχους όσον αφορά την προέλευση του γάλακτος, ώστε να πιστοποιείται η ελληνικότητα στις συσκευασίες. «Πολλοί λένε ότι εξαρτώμαστε από τις εισαγωγές γάλακτος που γίνονται από την ΕΕ. Δηλαδή βρίσκουν διαφόρων ειδών γάλατα, από Γερμανία, Ουγγαρία, Γαλλία, Ρουμανία και τα φέρνουν στην Ελλάδα φθηνά αφυδατωμένα. Όταν οι τιμές ανεβαίνουν στο εξωτερικό, ανεβάζουν και τις τιμές σε μας. Δεν υπάρχει έλεγχος. Πολλοί υπουργοί έχουν δεσμευτεί για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα. Ξέρουμε ότι ο καταναλωτής θέλει να ψωνίζει ελληνικά προϊόντα. Το θεωρούμε δεδομένο. Το ζήτημα είναι το ελληνικό κράτος τι κάνει. Τελικά τους περισσότερους ελέγχους τους κάνουν στους παραγωγούς», αναφέρει.
Ο κ. Μηλιούδης κάνει ιδιαίτερη αναφορά στα γάλατα που αποτελούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και στα οποία η τιμή είναι αρκετά χαμηλή συγκριτικά με τα υπόλοιπα φρέσκα γάλατα. «Ως παραγωγός δεν γνωρίζω τι έχουν τα γάλατα ιδιωτικής ετικέτας μέσα. Θεωρώ ότι είναι καλά για τον καταναλωτή, με βάση την ελληνική νομοθεσία. Από πού ήρθαν όμως; Δεν ξέρουμε την απάντηση», δηλώνει στην Karfitsa, για να συμπληρώσει: «Εμείς δεν λέμε ότι είναι κακό ένα γάλα που έρχεται από την ΕΕ. Αλλά ο καταναλωτής θα πρέπει να το γνωρίζει και να επιλέξει εν τέλει αυτό που θέλει. Πρέπει να μας το δηλώνουν. Όχι να λένε ότι όλα είναι ελληνικά».
ΠΗΓΗ: KARFITSA.GR
Οι ειδήσεις της Πιερίας με ένα κλικ.