Μενού Κλείσιμο

Η Πιερία πρέπει να προβάλλεται συνολικά και όχι αποσπασματικά

Συνέντευξη του προέδρου του ΕΒΕ Ηλία Χατζηχριστοδούλου

 

Την πετυχημένη πρακτική που ακολούθησε το 2020, συνεχίζει να ακολουθεί το Επιμελητήριο, με στόχο να προσελκύσει ακόμη περισσότερους επισκέπτες στην περιοχή μας, συμβάλοντας στην ανάπτυξη, αλλά και στη στήριξη της αγοράς. Η περσινή «επιθετική» τουριστική προβολή, κατέταξε την Πιερία στην τέταρτη θέση πανελληνίως στη σειρά προτίμησης μέσω του προγράμματος κοινωνικού και επιδοτούμενου τουρισμού.

 

Για την φιλοσοφία της τουριστικής προβολής του Επιμελητηρίου, τις συνεργασίες αλλά και τις προοπτικές, ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ηλίας Χατζηχριστοδούλου, απαντά σε επτά ερωτήσεις της «Επτά»

 

 

  1. Γιατί ένας νέος ή μια οικογένεια να επισκεφθεί την Πιερία; Αρκεί να προτάξουμε ότι η περιοχή μας είναι στη σκιά του Ολύμπου και διαθέτει χιλιόμετρα ακτών;

 

Κατ’ αρχάς, είναι όντως τεράστιο πλεονέκτημα το γεγονός ότι η Πιερία διαθέτει δεκάδες χιλιόμετρα ελκυστικών ακτών στους πρόποδες του μυθικού Ολύμπου.

Γενικά ο συνδυασμός «βουνό – θάλασσα» δεν είναι κάτι το σπάνιο στον Ελληνικό Χώρο.

Αυτό όμως που καθιστά την περίπτωση της Πιερίας εντελώς εξαιρετική, ως τουριστικό προορισμό, δεν είναι οι γαλάζιες φιλόξενες ακτές της, αλλά η πολύπλευρη μοναδικότητα και αναγνωρισιμότητα του Ολύμπου σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πέραν τούτου όμως, τα θέλγητρα της Πιερίας ποικίλουν και έλκουν τόσο τη νεολαία, όσο και τις οικογένειες.

Αυτό συμβαίνει διότι το φάσμα που καλύπτουν εκτείνεται από τη διασκέδαση, τα οργανωμένα σπορ, την εκλεκτή κουζίνα, τις οργανωμένες ακτές, έως το θεματικό τουρισμό, που ικανοποιεί τα ειδικά ενδιαφέροντα συγκεκριμένων ομάδων τουριστών, οι οποίοι γοητεύονται είτε από τα αρχαιολογικά μνημεία και την προσκυνηματική περιήγηση είτε από την παρατήρηση της μοναδικής ορνιθοπανίδας και  χλωρίδας της περιοχής ή ακόμη και από τα καταπληκτικά τοπία και μονοπάτια ορεινής πεζοπορίας.

Εάν σε όλα τα παραπάνω, προσθέσουμε και τις χιονοδρομικές δραστηριότητες, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η Πιερία διαθέτει τα φόντα να προβάλει και να αναπτύξει ένα ελκυστικότατο τουριστικό προφίλ για κάθε ηλικία και για κάθε εποχή του έτους.

 

  1. Το Επιμελητήριο χρόνια τώρα, συμβάλει στην τουριστική προβολή της Πιερίας. Επιλογή ή «υποχρέωση»;

Είναι ταυτοχρόνως και τα δύο. Το Επιμελητήριο εκπροσωπεί την τοπική επιχειρηματικότητα, επομένως είναι απολύτως φυσικό να προβάλει με συνέπεια και συνέχεια την Πιερία, δεδομένου ότι ο τουρισμός αποτελεί έναν από τους βασικούς συντελεστές διαμόρφωσης του  τοπικού μας Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.

 

  1. Τα αποτελέσματα της περσινής «επιθετικής» προβολής που επέλεξε να κάνει το Επιμελητήριο ήταν ενθαρρυντικά. Αποτέλεσαν βάση για την φετινή καμπάνια;

Πράγματι τα αποτελέσματα της περυσινής διαφημιστικής μας καμπάνιας υπήρξαν πολύ θετικά.

Δεν λησμονούμε όμως, ότι για να έχει ουσιαστικό και διαρκές αποτέλεσμα μια προωθητική προσπάθεια, θα πρέπει να οργανώνεται από ειδικούς και να επαναλαμβάνεται συστηματικά σε βάθος χρόνου.

Αυτή την πετυχημένη πρακτική ακολούθησε και το Επιμελητήριο, φέρνοντας, το 2020, την Πιερία στην τέταρτη θέση πανελληνίως, κατά σειρά προτίμησης, στο πρόγραμμα του κοινωνικού και επιδοτούμενου τουρισμού.

Η φετινή μας προσπάθεια είναι ακόμη πιο δυναμική και αναβαθμισμένη, δεδομένου ότι, εκτός από την διαρκή διαδικτυακή  προβολή, η Πιερία προβλήθηκε έντονα, καθ΄όλη τη διάρκεια του Ιουνίου, από κανάλια υψηλότατης τηλεθέασης όπως το ΣΚΑΙ και η ΕΡΤ.

Δικαίως, λοιπόν, αισιοδοξούμε για ακόμη πιο ενθαρρυντικά αποτελέσματα, εφόσον επιδιώκουμε την προβολή μας με δυναμισμό και ποιοτικά μέσα.

 

  1. Ποια είναι η στόχευση της φετινής προβολής ή ποια θα έπρεπε να είναι γενικά και από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς; Πιστεύετε ότι έχουμε «καταλήξει» σε τι είδους επισκέπτη θέλουμε στην περιοχή μας;

Ο στόχος μας είναι, εκτός από τη διατήρηση και αύξηση των παραδοσιακών μας επισκεπτών, βαλκάνιων κυρίως και βορειοελλαδιτών, να διεισδύσουμε στην τεράστια τουριστική αγορά του λεκανοπεδίου της Αττικής, ώστε να αυξήσουμε κατά το δυνατόν περισσότερο το μερίδιό μας στον εσωτερικό τουρισμό.

Η επίτευξη αυτού του σκοπού εκτιμάται ότι θα ανεβάσει σημαντικά τα τουριστικά έσοδα του νομού μας και θα προκαλέσει θετικές συνέργειες και γενικότερη αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος, διότι όπως όλοι γνωρίζουμε, η κατά κεφαλήν δαπάνη του Έλληνα, όταν αποφασίσει να κάνει διακοπές, είναι από τις υψηλότερες.

 

  1. Κομβικό σημείο για την προσέλκυση επισκεπτών πέρα από τις φυσικές ομορφιές που διαθέτει ένας τόπος είναι και οι υποδομές. Στο επίπεδο των υποδομών ιδιωτικών, δημοτικών και δημόσιων, έχουν γίνει τα βήματα που κατά την άποψη σας, μπορούν να ενισχύσουν την προβολή του τόπου μας;

Οι Αρχαίοι μας πρόγονοι συνήθιζαν, σε τέτοιες περιπτώσεις, να συμβουλεύουν με τη φράση «..συν Αθηνά και χείρα κίνει.».

Ο Θεός, πράγματι, μας χάρισε ζηλευτές φυσικές ομορφιές και μέσω της ιστορίας με μοναδικά μνημεία και θρύλους.

Στις αρχές της Πιερίας και στην επιχειρηματική της κοινότητα απομένει η αξιοποίησή τους.

Στον τομέα αυτόν αναγνωρίζω, ότι υπάρχει ακόμη πολύ δουλειά που θα πρέπει να γίνει.

Το Επιμελητήριο Πιερίας συμβάλλει και σ’αυτή την προσπάθεια.

Ήδη εδώ και τέσσερεις μήνες έχει ανατεθεί σε εξειδικευμένη εταιρεία η εκπόνηση μελέτης ( master plan ) για την ουσιαστική αξιοποίηση του ορεινού όγκου του Ολύμπου, η οποία θα παρουσιασθεί στις αρχές και το κοινό της Πιερίας τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Ελπίζουμε αυτή να αποτελέσει τη βάση, με τη δημιουργική εμπλοκή των πολιτικών, αυτοδιοικητικών και επιχειρηματικών δυνάμεων της Πιερίας, για την υλοποίηση της πολυπόθητης και απραγματοποίητης, μέχρι σήμερα, αειφόρου ανάπτυξης του μυθικού μας βουνού.

 

  1. Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει μια «πολυδιάσπαση» στην προβολή, από πολλούς φορείς που είτε μόνοι τους, είτε με συνεργασία κάποιων εξ αυτών γίνεται προσπάθεια προβολής του τόπου μας. Είναι ένα ζήτημα που απασχολεί το Επιμελητήριο; Η λογική λέει, πως αν ενωθούν δυνάμεις θα υπάρξει καλλίτερο αποτέλεσμα με ενδεχομένως μικρότερο κόστος. Τι δεν έχει πάει σωστά σ’ αυτόν τον τομέα;

Σχετικά με το ζήτημα της τουριστικής προβολής το Επιμελητήριο, διαχρονικά, εκφράζει με λόγους και κυρίως με έργα μια πραγματικά ενωτική αντίληψη.

Αποτελεί πεποίθησή μας, ότι η Πιερία πρέπει να προβάλλεται συνολικά κάτω από ένα κοινό «brand name» και όχι κατακερματισμένα και αποσπασματικά.

Οι μεγάλοι αγώνες κερδίζονται ομαδικά και όχι με ατομικές προσπάθειες. Πάγια, λοιπόν, θέση μας: «Όλοι ενωμένοι για το κοινό καλό».

 

  1. Κλείνοντας, θα ήθελα να κάνετε μια εκτίμηση για τη φετινή τουριστική περίοδο, με δεδομένο ότι είναι η δεύτερη συνεχόμενη, υπό ιδιαίτερες υγειονομικές συνθήκες

Από οικονομικής σκοπιάς είμαστε «υποχρεωμένοι» να ανακάμψουμε σε σημαντικό βαθμό σε σχέση με την περυσινή χρονιά.

Μια δεύτερη οικονομικώς αποτυχημένη τουριστική περίοδος είναι βέβαιο ότι θα κοστίσει πολύ ακριβά στο σύνολό της οικονομίας.

Εάν η εξάπλωση της πανδημίας συγκρατηθεί, είμαι αισιόδοξος για το αποτέλεσμα, δεδομένου ότι επιχειρηματικός κόσμος έχει προετοιμαστεί με τον καλύτερο τρόπο για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις αυτού του καλοκαιριού.

Πιστεύω ότι και με την κατάλληλη διαχείριση της κατάστασης, από πλευράς Πολιτείας, όλα στο τέλος θα πάνε καλύτερα.

Επειδή όμως ο τελικός απολογισμός γίνεται στο τέλος κάθε περιόδου, το Επιμελητήριο Πιερίας έχει ήδη αναθέσει σε εξειδικευμένο γραφείο την εκπόνηση μελέτης, η  οποία θα συμπεριλάβει και το μήνα Σεπτέμβριο, για την εκτίμηση και την καταγραφή του οικονομικού αποτελέσματος.

 

 

Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ