Μενού Κλείσιμο

Γεύσεις της Κεντρικής Μακεδονίας έτοιμες για ταξίδι στα βάθη της Ασίας

Επιχειρήσεις του διατροφικού χώρου από την Κεντρική Μακεδονία έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους για συμμετοχή σε αποστολές στην Κίνα, την Ιαπωνία και το Χονγκ-Κονγκ με την ελπίδα ότι προϊόντα της Κεντρικής Μακεδονίας (κρασί, ξύδι, τυροκομικά) θα μπορέσουν να διεκδικήσουν μια θέση στην τεράστια αγορά της Ασίας. Το «ταξίδι» θα γίνει στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «ExperienceEU».

Το έργο του συντονισμού των παραγωγών της Κεντρικής Μακεδονίας αναλαμβάνει η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία γνωστοποίησε την έγκριση της πρότασης για χρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως επισημαίνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης, Κώστας Κιλτίδης, «το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εκδηλώνεται από την οινοποιία, την οξοποιία, τους παραγωγούς τυροκομικών προϊόντων αλλά και όσους ασχολούνται με την ελιά και το λάδι».

Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο συμμετοχής στις αποστολές και όσων ασχολούνται με τη χυμοποιία. «Το κεράσι της Έδεσσας, για παράδειγμα, έχει ένα πολύ μεγάλο βάθος παραγωγής, δεδομένου ότι καλλιεργείται σε εκτάσεις 60.000 στρεμμάτων. Επίσης στη λίστα των προϊόντων που θα προωθηθούν στην ασιατική αγορά θα μπορούσε να συμπεριληφθεί και η κομπόστα του ροδακίνου που ενδιαφέρει τις περιοχές της Πέλλας και της Ημαθίας» τονίζει, χαρακτηριστικά. Θέση στα προϊόντα που θα προβληθούν στην ασιατική αγορά διεκδικεί και το γιαούρτι της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς, σύμφωνα με τον κ. Κιλτίδη η παρουσία δυνατών μεταποιητικών εταιρειών γαλακτοκομικών προϊόντων στην Κεντρική Μακεδονία είναι ιδιαίτερα ισχυρή.

Σε κάθε περίπτωση εξετάζονται ζητήματα όπως η δυνατότητα κάλυψης της ενδεχόμενης ζήτησης αλλά και η αντοχή των τροφίμων που θα χρειαστεί να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στον προορισμό τους.

«Στο πλαίσιο του προγράμματος που θα υλοποιήσουμε με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών της Μαδρίτης από την Ισπανία και με το Διατροφικό Επιμελητήριο της Μπρατισλάβας από τη Σλοβακία, θα γίνουν επαφές και συζητήσεις ενώ θα υπάρξουν και επισκέψεις ομάδων δημοσιογράφων σε τρίτες χώρες, προκειμένου να γίνουν γνωστά και στις ενδιαφερόμενες περιοχές τα προϊόντα που θα προκριθούν μετά από την έρευνα που θα γίνει στην Κεντρική Μακεδονία» πρόσθεσε ο κ. Κιλτίδης.

Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι τα «δυνατά χαρτιά» της Κεντρικής Μακεδονίας είναι τα τυροκομικά προϊόντα και κυρίως το κασέρι για την παραγωγή του οποίου απαιτούνται μεγάλες ποσότητες γάλακτος, το λάδι, η ελιά, το κρασί και το ξύδι. Δεν παραλείπει, άλλωστε, να αναφέρει ότι οι κλάδοι των γαλακτοκομικών και των τυροκομικών προϊόντων όχι μόνο κατάφεραν να αντέξουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά πέτυχαν ακόμη και μεγέθυνση των οικονομικών τους δραστηριοτήτων. Στον αντίποδα υπήρξε συρρίκνωση στην οινοποιία, αλλά και στο λάδι και την ελιά. «Αυτό είναι που διακηρύττουμε: ότι ο γεωργοδιατροφικός τομέας – από τη φύση του – αποδεικνύει πως μπορεί να αντέξει σε πολεμικές καταστάσεις όπως η πανδημία που βιώνουμε, αλλά και να μεγεθυνθεί λόγω της υψηλής διατροφικής αξίας συγκεκριμένων προϊόντων διατροφής για την ισχυροποίηση της άμυνας του οργανισμού» προσθέτει ο Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης.

Στο μεταξύ, ένα ακόμη πρόγραμμα για την προώθηση των προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας, στην Ελλάδα και την Κύπρο, αυτή τη φορά, έλαβε τις σχετικές εγκρίσεις για τη χρηματοδότησή του από ευρωπαϊκούς πόρους. Το πρόγραμμα με ακρώνυμο «Euphoria» στοχεύει στην ενίσχυση του αγροδιατροφικού τομέα της Περιφέρειας. Η πρόταση έτυχε θετικής αξιολόγησης από την Ειδική Υπηρεσία Καταναλωτών, Υγείας, Γεωργίας και Τροφίμων (CHAFEA) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπεύθυνη εθνική αρχή είναι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Προετοιμασία και για την αγορά της Κύπρου

Εν τω μεταξύ, εγκρίθηκε για χρηματοδότηση και πρόκειται να ξεκινήσει τον Απρίλιο του 2021 πρόγραμμα προώθησης προϊόντων της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (τυροκομικά ΠΟΠ/ΠΓΕ και γιαούρτι, οίνοι ΠΟΠ/ΠΓΕ και φρούτα ΠΟΠ/ΠΓΕ) στην ελληνική και κυπριακή αγορά συνολικού προϋπολογισμού 257.140 ευρώ και διάρκεια υλοποίησης 12 μήνες. Στο προσεχές διάστημα θα συσταθεί ομάδα συντονισμού του έργου.

Το πρόγραμμα με ακρώνυμο EUPHORIA στοχεύει στην ενίσχυση του αγροδιατροφικού τομέα της Περιφέρειας υποβλήθηκε τον Αύγουστο 2020 στα πλαίσια της Έκτακτης Πρόσκλησης για υποβολή απλών προγραμμάτων για χρηματοδότηση (AGRI–SIMPLE-2020-CRISIS) μέσω του Κανονισμού (EE) αριθ. 1144/2014 του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και του Συμβουλίου της 22ας Οκτωβρίου 2014 σχετικά με τις ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης που αφορούν τα γεωργικά προϊόντα και εφαρμόζονται στην εσωτερική αγορά και σε τρίτες χώρες. Η πρόταση έτυχε θετικής αξιολόγησης από την Ειδική Υπηρεσία Καταναλωτών, Υγείας, Γεωργίας και Τροφίμων (CHAFEA) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπεύθυνη εθνική αρχή είναι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Το πλαίσιο δράσεων που θα αναπτυχθούν περιλαμβάνει δράσεις προβολής και διαφήμισης (δημοσιεύσεις στον έντυπο τύπο, ιστοσελίδα, κοινωνικά δίκτυα, διαφήμιση στο διαδίκτυο και στην τηλεόραση) καθώς και στοχευμένες δράσεις Β2Β και B2C (συμμετοχή στην διεθνή έκθεση FOODEXPO, εκδηλώσεις – παρουσιάσεις για επαγγελματίες και εβδομάδες εστιατορίων).

Πληροφορίες: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εάν θέλετε να λαμβάνετε εγκαίρως τις ειδήσεις πατήστε εδώ 

Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ