Μενού Κλείσιμο

Η συμπεριφορά μας απέναντι στα άστεγα ζώα έχει αντίκτυπο στον τουρισμό μας – Άρθρο της Αντωνίας Νατσιοπούλου

Με την φιλοζωική κουλτούρα να εγκαθίσταται στις συνειδήσεις των ανθρώπων όλο και περισσότερο την τελευταία εικοσαετία, η απαίτηση για ταξιδιωτικούς προορισμούς χωρίς ταλαιπωρημένα άστεγα ζώα γίνεται όλο και πιο έντονη. Είναι άπειρα τα παραδείγματα καταχωρήσεων ταξιδιωτών στο Τrip Αdvisor με καταγγελίες για αμέλεια, κακοποιήσεις και κακή στάση απέναντι στα ζώα για παραδεισένιους, κατά τα άλλα, προορισμούς, τους οποίους πολλοί αποκλείουν από τα σχέδιά τους για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Με απλά λόγια,

ο αριθμός των άστεγων ζώων και, κυρίως, η συμπεριφορά μας απέναντι σε αυτά

έχουν μεγαλύτερη επίπτωση στην τουριστική βιομηχανία από ό, τι νομίζαμε στο παρελθόν.

Αυτό είναι και το συμπέρασμα  της σχετικής έκθεσης μετά από έρευνα της καναδο-αμερικανικής οργάνωσης CANDI (Cats and Dogs International), σε συνεργασία με τον οργανισμό ερευνών HRC (Humane Research Council),  με τίτλο “Οι Οικονομικές Επιπτώσεις των Περιφερόμενων Γατών και Σκύλων στους Τουριστικούς Προορισμούς (The Economic Impact of Stray Cats and Dogs at Tourist Destinations on the Tourism Industry 2013).

Η έκθεση σκιαγραφεί τον οικονομικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει για την τουριστική βιομηχανία η εμπειρία τουριστών με αδέσποτα ζώα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους και καταλήγει στο συμπέρασμα ότι πολλοί τουρίστες οι οποίοι συναντούν στις διακοπές τους ζώα τα οποία βρίσκονται σε κίνδυνο ή είναι ταλαιπωρημένα ή κακοποιημένα, είναι λιγότερο πιθανό να επιστρέψουν στον ίδιο τουριστικό προορισμό (ή σε άλλους με παρόμοια προβλήματα) και συνήθως μοιράζονται τις αρνητικές εντυπώσεις τους με άλλους ανθρώπους.

Τονίζει, επίσης, πως είναι σημαντικό οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις χωρών που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, να αναπτύξουν προγράμματα στείρωσης, ως έναν θεμιτό και βιώσιμο τρόπο περιορισμού του υπερπληθυσμού των ζώων καθώς αυτό που επηρεάζει, κυρίως, την στάση των ταξιδιωτών είναι η συμπεριφορά απέναντι στα ζώα. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ταξιδιωτών στην ελλάδα από Καναδά και Αγγλία, κυρίως, που ξεκίνησαν προγράμματα βοήθειας δημιουργώντας παγκόσμιας πια εμβέλειας φιλοζωικές οργανώσεις.

Είναι εντυπωσιακό, επίσης, όπως διατυπώνεται από πολλές στατιστικές έρευνες την τελευταία δεκαετία, κατά κύριο λόγο, πως τα δύο τρίτα του καταναλωτικού κοινού παγκοσμίως γνωρίζει την δύναμη των αγοραστικών επιλογών του. Το 66% των καταναλωτών, δηλαδή, προτιμά να αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες από εταιρείες οι οποίες δείχνουν “εκτίμηση” για την προτίμηση πραγματοποιώντας διάφορα προγράμματα προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο.  Σε σχέση με τον τουρισμό, με απλά λόγια,

 

η φροντίδα των άστεγων ζώων με ηθικό, και κοινά αποδεκτό πλέον, τρόπο

και η εξασφάλιση της υγείας και ευζωίας τους στους τουριστικούς προορισμούς

είναι ο τρόπος για να ανταποδίδουμε στους επισκέπτες μας την προτίμησή τους

και να βελτιώνουμε την ταξιδιωτική τους εμπειρία.

 

Τα κύρια σημεία της έρευνας είναι:

 

  • Το 63% περιπου των ταξιδιωτών συνάντησε ταλαιπωρημένα άστεγα ζώα κατά τις πιο πρόσφατες διακοπές τους εκτός της χώρας τους.
  • Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν ότι η εικόνα αδέσποτων ζώων τους αναστάτωσε (34 %)
  • Το 41% όσων ρωτήθηκαν δήλωσαν ότι είναι λιγότερο πιθανό να επισκεφθούν ξανά ένα μέρος με ταλαιπωρημένα άστεγα ζώα.
  •  Το 7% των συμμετεχόντων στην έρευνα ανέφεραν προορισμούς τους οποίους δεν θα επισκεφτούν, λόγω του υπερπληθυσμού ταλαιπωρημένων άστεγων ζώων.
  • Οι ερωτηθέντες είπαν πως:
  • όταν συναντούσαν ταλαιπωρημένο άστεγο ζώο ή κακή συμπεριφορά απέναντί του ανέφεραν το περιστατικό στο ξενοδοχείο/θέρετρο στο οποίο διέμεναν (34%) και/ή στους ταξιδιωτικούς πράκτορες /στην τουριστική εταιρεία (31%)

– αφηγήθηκαν  την εμπειρία τους σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης (29%) και συμβούλεψαν τους φίλους και την οικογένειά τους να μην επισκεφτούν τον συγκεκριμένο προορισμό (25%)

– μοιράστηκαν την εμπειρία τους στο TripAdvisor ή στο Virtual Tourist (22%) ή σε κάποια άλλη ιστοσελίδα μεταφοράς εμπειριών (17%)

 

Ερωτήσεις ανοιχτού τύπου αποκάλυψαν ότι οι ανησυχίες των ερωτηθέντων όταν συναντούσαν άστεγα ζώα κατά τη διάρκεια των διακοπών τους επικεντρώνονταν στην ασφάλεια και (σε έναν μεγαλύτερο βαθμό) στο συναισθηματικό αντίκτυπο που έχουν αυτές οι εμπειρίες.

 

Η αντιμετώπιση του υπερπληθυσμού αδέσποτων ζώων σε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς εμπεριέχει συχνά την εφαρμογή βίαιων μεθόδων θανάτωσης (ηλεκτροπληξία, πνιγμό, κρέμασμα, δηλητηριάσεις κλπ) οι οποίες συχνά αποτελούν στην κυριολεξία μαζική εξόντωση πριν από την έναρξη της τουριστικής περιόδου. Η έκθεση αυτή καθιστά σαφές ότι αυτές οι τακτικές είναι τόσο απάνθρωπες, όσο και αναποτελεσματικές, και θα πρέπει να αντικατασταθούν με τις ηθικές, και πιο φιλικές προς τα ζώα, προληπτικές προσεγγίσεις (στείρωση, οργανωμένη φροντίδα στον δρόμο, φιλοξενίες, προγράμματα υιοθεσιών)

 

Την έκθεση, που καταλήγει καλώντας την τουριστική βιομηχανία να είναι μέρος της λύσης, έτσι ώστε, «οι γάτες και τα σκυλιά που υποφέρουν στα πιο όμορφα σημεία διακοπών στον κόσμο, να έχουν τελικά μια ευκαιρία στη ζωή που τους αξίζει» και εξηγεί γιατί μία πιο ανθρωπιστική αντιμετώπιση των άστεγων ζώων έχει όχι μόνο οικονομικά  για την τουριστική βιομηχανία οφέλη, αλλά και οφέλη για το περιβάλλον, την κοινωνία και, φυσικά, τα ίδια τα ζώα μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο με μία απλή αναζήτηση. Οι μαζικές δολοφονίες δεν είναι σε καμία περίπτωση η λύση.

 

Μέχρι να εφαρμοστεί απαρέγκλιτα το πρόγραμμα διαχείρισης (τουλάχιστον στον Δήμο μας) μπορούμε να φροντίσουμε για την καλή μας εικόνα ως εξής:

  1. Όταν συναντούμε άστεγο ζώο στον δρόμο να ελέγχουμε το εσωτερικό του αριστερού αυτιού για τατουάζ/σήμανση στείρωσης.
  2. Αιιτούμαστε φροντίδα ή/και στείρωση με αποστολή  e-mail στο katerini@katerini.gr την υπηρεσία του Δήμου (παράδειγμα στο τέλος) ή να δηλώνουμε τον εντοπισμό στην εφαρμογή novoville (την οποία μπορείτε να κατεβάσετε στο κινητό σας για να αναφέρετε οποιοδήποτε θέμα άπτεται των αρμοδιοτήτων του Δήμου άμεσα)
  3. Όταν συναντούμε ζώο τραυματισμένο ή άρρωστο με κακή εικόνα καλούμε άμεσα το συνεργείο περισυλλογής στο 6995998877 (Άρης Δημητρίου)
  4. Όταν εντοπίζουμε κατοικίδιο ζώο, του οποίου παραβιάζονται οι όροι ευζωίας, επικοινωνούμε με την αστυνομία ή/και κάποια φιλοζωική
  5. Φροντίζουμε να παρέχουμε καθαρό και φρέσκο νερό στα άστεγα ζώα της γειτονιάς μας
  6. Σιιτίζουμε με σύνεση και σεβασμό στους περίοικους νωρίς το πρωί ή το βράδυ, πάντα σε σκεύος το οποίο μετά απομακρύνουμε, ποτέ μπροστά σε εισόδους καταστημάτων ή κατοικιών που δεν μας ανήκουν.

 

ΟΔΗΓΟΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

Συμπληρώνετε ονοματεπώνυμο, δ/νση, αριθμό ταυτότητας και τηλέφωνό σας

ΠΡΟΣ Τμήμα Αυτοτελούς Οικονομικής Ανάπτυξης Υπ’ όψιν κ. Κούκουλη 

ΑΙΤΗΣΗ

Παρακαλώ για την φροντίδα/στείρωση άστεγου ζώου και σύμφωνα με τον νόμο το οποίο εντόπισα στην (περιοχή, οδός, σημείο), το οποίο είναι (φύλο, περιγραφή μεγέθους κατά προσέγγιση, χρώμα, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κλπ). Στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση

Παρακαλώ για την απάντησή σας με αριθμό πρωτοκόλλου

 

Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ