Μενού Κλείσιμο

Διαβούλευση ΣΒΑΚ Δήμου Κατερίνης | Τα μεγάλα ζητήματα με τη ματιά των φορέων

Ενδιαφέροντα είναι τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την ανάλυση υφιστάμενης κατάστασης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Κατερίνης. Δημότες και φορείς καταθέτουν τις απόψεις τους και πλέον τα πρώτα συμπεράσματα, αποτυπώνουν με μεγαλύτερη σαφήνεια τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη και τα σημεία όπου επιβάλλεται να παρέμβει ο Δήμος για την βελτίωση της καθημερινότητας.

Φορείς και πολίτες, εστιάζουν τις παρατηρήσεις τους στην μηχανοκίνητη κυκλοφορία, τη στάθμευση, την πεζή μετακίνηση, τις εμπορευματικές μεταφορές, το ποδήλατο, την οδική ασφάλεια, τις δημόσιες συγκοινωνίες και τα χαρακτηριστικά κινητικότητας κατοίκων.

Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι οι φορείς εστιάζουν στα προβλήματα κυρίως στάθμευσης και πεζής μετακίνησης στην πόλη. Ανάλογα με το πεδίο δραστηριότητας εντοπίζουν προβλήματα ασφαλής μετακίνησης και δυσχέρεια στην κίνηση των χρηστών.

Οι φορείς εκπαίδευσης γύρω από τα σχολεία ενώ οι ποδηλάτες στην κίνηση των ποδήλατων σε σχέση με τα ΙΧ. Οι φορείς εντοπίζουν στα θετικά του Δήμου το γεγονός ότι είναι επίπεδη πόλη και μπορεί να γίνει χρήση του ποδηλάτου και προώθηση της πεζής μετακίνησης.

Τέλος εντοπίζουν ζητήματα με την οδηγική κουλτούρα αλλά και σημαντικές ελλείψεις στις αστικές συγκοινωνίες. Προτείνονται νέοι χώροι στάθμευσης ειδικά περιφερειακά της πόλης και δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων. Επίσης αξιοσημείωτες είναι καινοτόμες προτάσεις που κατέθεσαν όπως το bike sharing, ηλεκτροκίνηση, χρήση ΑΠΕ και φιλικών προς το περιβάλλον μέτρων, smart parking, μελέτης εμπορευματικών μεταφορών και συνδυασμένες μετακινήσεις.  Ιδιαίτερο θετικό είναι το γεγονός της διάθεσης και συμβολής όλων των φορέων στην αλλαγή και βελτίωση της κινητικότητας στην πόλη της Κατερίνης.

Πρόβλημα η ασφαλή μετακίνηση των πεζών

Προβλήματα παρατηρήθηκαν στην ασφαλή μετακίνηση πεζών. Συγκεκριμένα, ενώ το κέντρο της Κατερίνης είναι πεζοδρομημένο σε μεγάλο τμήμα του, και αρκετές εμπορικές οδοί περιμετρικά αυτού διαθέτουν μεγάλο πλάτος πεζοδρομίων με ικανοποιητική ποιότητα επιφανειών και απουσία εμποδίων, αντίθετη εικόνα παρουσιάζουν οι υποδομές πεζής μετακίνησης σε περιοχές μακριά από το κέντρο, αφού σε αρκετές περιπτώσεις τα πεζοδρόμια είναι μικρού πλάτους (ή μηδαμινού) και πολλές φορές υφίστανται στοιχεία που εμποδίζουν την ελεύθερη κίνηση.

-Στις οδούς Λ. Στρατού και Αγίου Νικολάου στην Παραλία Κατερίνης τα πεζοδρόμια έχουν ικανοποιητικό πλάτος αλλά υπάρχει έντονη κατάληψη από ανθρώπινη δραστηριότητα ή μόνιμα εμπόδια που μειώνουν αρκετά τον ελεύθερο χώρο της οδού.

-Η κυκλοφορία ΑμεΑ είναι δύσκολη, αφού ως προς τις υποδομές, ράμπες εντοπίζονται κυρίως στο εμπορικό κέντρο της πόλης και στην περιοχή κατά μήκος της οδού Νικά, απουσιάζουν δε σε οδούς εκτός κέντρου, οδεύσεις τυφλών εντοπίζονται σε πολύ περιορισμένη έκταση, ενώ εμπόδια και παραβάσεις από οδηγούς δημιουργούν ένα αφιλόξενο περιβάλλον για άτομα με δυσκολίες στην κίνηση.

-Στο δίκτυο της Κατερίνης υπάρχει ικανοποιητικός αριθμός διαβάσεων πεζών, ωστόσο σε μεγάλο βαθμό υπάρχουν αποκλίσεις από τις προδιαγραφές

Αρνητικό το ισοζύγιο στάθμευσης και… παράνομη στάθμευση

-Η προσφορά παρά την οδό σε θέσεις στάθμευσης είναι ανεπαρκής με αποτέλεσμα να προκύπτει έντονα αρνητικό ισοζύγιο στάθμευσης και να παρατηρούνται φαινόμενα παράνομης στάθμευσης. Αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν σε περιοχές εκτός κέντρου και ιδιαίτερα στον οικισμό της παραλίας κατά την τουριστική περίοδο.

-Στο κέντρο της Κατερίνης λειτουργούν ορισμένοι οργανωμένοι χώροι στάθμευσης, με καλές υποδομές σε κεντρικά σημεία. Ωστόσο οι χώροι αυτοί δεν επαρκούν για την εξυπηρέτηση των αναγκών για στάθμευση, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής.

-Παρατηρούνται αρκετά φαινόμενα παράνομης στάθμευσης. Τα συνηθέστερα από αυτά αφορούν στάθμευση σε σημεία που απαγορεύεται από σήμανση ή πάνω στο πεζοδρόμιο.

Πρόβλημα οι μη αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες

-Το αστικό λεωφορείο είναι το λιγότερο χρησιμοποιούμενο μεταφορικό μέσο στην Κατερίνη.

-Η λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας της Κατερίνης θεωρείται από αρκετούς πολίτες προβληματική κυρίως λόγω έλλειψης χρονικής αξιοπιστίας των δρομολογίων.

-Τα δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας είναι αρκετά αραιά και επικεντρώνονται κυρίως στην διασύνδεση της πόλης με τους όμορους οικισμούς και όχι στην εξυπηρέτηση των μετακινήσεων εσωτερικά της πόλης.

-Η διασύνδεση της Κατερίνης με υπερτοπικούς προορισμούς γίνεται μέσω ΚΤΕΛ και σιδηροδρομικής γραμμής, και κρίνεται επαρκής.

Ανταγωνιστικό μέσο μετακίνησης το ποδήλατο, αλλά…

-Η έλλειψη εκτενούς δικτύου ποδηλατοδρόμων αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Δήμος, αφού το ποδήλατο αποτελεί έναν σχετικά ανταγωνιστικό μέσο μετακίνησης στις επιλογές των κατοίκων.

-Υπάρχει υφιστάμενος και μελετητικά ώριμος σχεδιασμός για επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων

Μηχανοκίνητη κυκλοφορία

-Είναι θετική η ύπαρξη κυκλικών κόμβων εντός του αστικού πυρήνα της πόλης της Κατερίνης.

-Σημειακά ζητήματα συμφόρησης σε συγκεκριμένους κόμβους κυρίως κατά την καλοκαιρινή περίοδο

-Σε ορισμένα σημεία υφίσταται ανάγκη εξέτασης δημιουργίας κυκλικών κόμβων ή φωτεινού σηματοδότη

Διαχείριση εμπορευματικών μεταφορών

-Κρίνεται σκόπιμη η οργάνωση δικτύου αστικών εμπορευματικών μεταφορών με ενοποιημένες παραδόσεις και βέλτιστη χωροθέτησης διαμετακομιστικών κέντρων εμπορευμάτων

Οδική ασφάλεια: Πάμε καλύτερα

-Τα ατυχήματα στον Δήμο Κατερίνης παρουσιάζουν μειωτική πορεία τα τελευταία χρόνια.

-Υπάρχουν ορισμένα σημεία όπου παρουσιάζονται συχνότερα ατυχήματα και τα οποία χρήζουν εξέτασης.

-Η παράνομη στάθμευση, οι συχνές παραβάσεις του ΚΟΚ και η έλλειψη σεβασμού από τους οδηγούς, σε αρκετές περιπτώσεις θέτει σε κίνδυνο την κίνηση ευαίσθητων χρηστών της οδού

Τα χαρακτηριστικά κινητικότητας

-Το ΙΧ είναι το δημοφιλέστερο μεταφορικό μέσο σχεδόν για όλους τους σκοπούς μετακίνησης.

-Το ποσοστό χρήσης των ήπιων μορφών μετακίνησης (περπάτημα και ποδήλατο) είναι αρκετά υψηλό και σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως για μετακινήσεις που αφορούν αγορές, αθροιστικά ξεπερνάει και το ποσοστό του ΙΧ.

-Η ταχύτητα μετάβασης, η άνεση και η ασφάλεια είναι τα βασικότερα κριτήρια επιλογής μεταφορικού μέσου στην Κατερίνη.

-Οι μετακινήσεις εντός της Κατερίνης είναι αρκετά μικρές σε διάρκεια, αφού ανεξαρτήτως σκοπού, άνω του 50% αυτών γίνεται μέσα σε 10 λεπτά.

-Η πλέον επιβαρυμένη κυκλοφοριακά περιοχή είναι το κέντρο της πόλης της Κατερίνης, αφού συγκεντρώνει τους περισσότερους χώρους εργασίας, όσο και τη συντριπτική πλειοψηφία των προορισμών για αγορές και ψυχαγωγία

Οι ειδήσεις της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ