Ματωμένος Γάμος του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα
– Περιοδεία Καλοκαίρι 2022 | 3/7 Δίον – 51ο Φεστιβάλ Ολύμπου – Αρχαίο θέατρο Δίου
Συνεντεύξεις με τους πρωταγωνιστές της παράστασης: Άννα Φιλιππάκη
Συνεντεύξεις: Ηρώ Τζημίκα
Ματωμένος Γάμος, λοιπόν, για το καλοκαίρι του 2022! Μεγάλο καστ με πολλούς αγαπημένους ηθοποιούς. Θα ήθελα να μάθω πώς είπες το «ναι» και φυσικά με ποια κριτήρια διαλέγεις τις παραστάσεις που θα λάβεις μέρος…
Αρχικά είπα το «ναι», μιας και ως τραγουδίστρια-χορεύτρια-ηθοποιός, ήταν ένα έργο το οποίο θα τα συνδύαζε και τα τρία σε πολύ υψηλό επίπεδο. Ποιος ηθοποιός δεν θα ήθελε να παίξει στον «Ματωμένο Γάμο» με αυτό το κείμενο και με αυτή τη μετάφραση; Μόλις κάνεις μία ανάγνωση στο κείμενο, σου ξυπνάει όλες σου τις αισθήσεις… Πόσο μάλλον να το δεις μπροστά σου, να παίρνει σάρκα και οστά με αυτή την υπέροχη κινησιολογία της Φαίδρας Νταιόγλου. Και κατ’ επέκταση ποιος τραγουδιστής δεν θα ήθελε να τραγουδήσει πρωτότυπη μουσική του Αλκίνοου Ιωαννίδη; Είναι αριστουργηματική μουσική… Επίσης με τον σκηνοθέτη τον Νικορέστη Χανιωτάκη, έχουμε γίνει οικογένεια κι είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζομαι μαζί του, μιας και ήμουν πέρσι και στην παράσταση «Μήδεια». Έχουμε χημεία, είναι καταπληκτικός και όλα αυτά συνετέλεσαν στο λόγο που είπα το «ναι». Οπότε οι λόγοι είναι το έργο, ένας ωραίος σκηνοθέτης, ένας ωραίος μαέστρος και φυσικά το κλίμα μεταξύ των ηθοποιών.
Θα μπορούσες μέσα σε λίγες λέξεις να μας πεις τι πρεσβεύει ο χαρακτήρας που υποδύεσαι;
Παίζω το κορίτσι, το οποίο συμβολίζει τη ζωή, μέσα σε όλη τη «μαυρίλα» του «Ματωμένου Γάμου». Είναι το κορίτσι που συμβολίζει τη ζωή, την αισιοδοξία και τον αυθορμητισμό! Το κορίτσι είναι σαν από άλλο έργο… Είναι πιο κεφάτη, η κινησιολογία της διαφέρει από τους υπόλοιπους. Ο ρόλος αυτός είναι το καλό σε αντίθεση από το κακό!
Διάβασα ότι είναι ένα δύσκολο έργο στη προσέγγιση της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική…
Είναι ένα δύσκολο έργο γιατί έχει να κάνει με πολλά σοβαρά θέματα. Όπως ένα είναι σίγουρα ο έρωτας, ο θάνατος, η βία, ο ρόλος της γυναίκας και η θέση της στην κοινωνία. Αν έχει επιλογή η γυναίκα στον σύντροφό της κι αυτόν που θα διαλέξει. Την καταπίεσή της και φυσικά πόσο επίκαιρο είναι αυτό στην εποχή μας. Οπότε αγγίζει όλα τα σημαντική ζητήματα μέσα από δυνατές εικόνες… όποιος κι αν έρθει κάτι θα βρει και θα πιαστεί!
Να τονίσουμε κιόλας ότι η μουσική του έργου είναι η πρωτότυπη και είναι του Αλκίνοου Ιωαννίδη κι ότι θα παίζεται ζωντανά από εσάς, τους ηθοποιούς… Πόσο δύσκολο είναι αυτό;
Είμαι ευγνώμων που γνώρισα τον Αλκίνοο Ιωαννίδη ο οποίος είναι απίστευτος άνθρωπος. Ποιότητα, αξιοπρέπεια, σεβασμός προς εμάς. Κάθε πρόβα ήταν και κάτι καινούργιο και σκέψου όλοι μας είμαστε πάρα πολλά χρόνια στο θέατρο, αλλά κάθε φορά μαθαίναμε και κάτι άλλο! Σίγουρα είναι δύσκολο και να σου πω ότι θα παίζουμε και μουσικά όργανα και συγκεκριμένα τα καχόν. Εμείς, σκέψου, δεν ξέραμε να παίζουμε και μάθαμε στις πρόβες. Κάναμε σαν μικρά παιδιά! (γέλια) Οπότε μόνο αυτό να κρατήσω από την παράσταση ας πούμε, μου φτάνει! Τραγουδάει φυσικά κι η Μαριάννα Πολυχρονίδη και σε κάθε πρόβα ανατριχιάζω. Σε κάθε τραγούδι!
Πρώτο καλοκαίρι χωρίς μέτρα στα θέατρα, στις συναυλίες. Ένα βήμα πιο κοντά στην «κανονικότητα». Πώς ήταν για εσένα τα προηγούμενα χρόνια «δουλεύοντας» με περιορισμούς και βλέποντας τα θέατρα να ανοιγοκλείνουν;
Για όλους τους κλάδους και συγκεκριμένα να μιλήσω για τον δικό μου, όπως το βίωσα, ήταν δύσκολο… Δεν δούλεψα μία χρονιά, στην πρώτη καραντίνα και μετά από αυτό δούλεψα το επόμενο καλοκαίρι που κάναμε τη «Μήδεια» του Μποστ. Εκείνο το καλοκαίρι, λοιπόν, υπήρχαν μάσκες, περιορισμοί και αυτό που με στεναχωρούσε, δεν ξέρω αν κάνω λάθος βέβαια, ήταν ότι τα θέατρα ήταν το πιο ασφαλές περιβάλλον κι έκλεισαν από τα πρώτα. Μπαίνεις, φορώντας τη μάσκα σου, βλέπεις ένα έργο, σηκώνεσαι και φεύγεις… Δεν το χωρούσε, λοιπόν, πολύ το μυαλό μου όλο αυτό που έγινε με τα θέατρα… Μπερδεύτηκα και στεναχωρήθηκα. Όμως το δούλεψα και παρέα με το σύντροφό μου, που κι αυτός είναι στο χώρο, είχαμε ο ένας τον άλλον, κάναμε όμορφα πράγματα και πέρασε αυτό… Δεν μπορώ να σου πω και τίποτα με σιγουριά! (γέλια) Πάντως όποιος το νιώθει, ας φοράει τη μάσκα του, γιατί σίγουρα μας προστατεύει. Μάσκα ας φοράει όποιος το επιλέγει. Αν κάποιος φοβάται, ας τη βάλει. Μ’αρέσει όμως τώρα, που ήρθε το καλοκαίρι και που δεν είναι υποχρεωτικές…
Αρχαίο θέατρο Δίον στις 3.7 με τον «Ματωμένο Γάμο». Έχεις παίξει ξανά στο συγκεκριμένο θέατρο; Επίσης θα ήθελα να μάθω αν έχεις επισκεφθεί παλαιότερα την Κατερίνη και τον Νομό Πιερίας πέρα από εργασιακούς λόγους;
Δεν έχω παίξει κι είναι η πρώτη φορά που θα έρθω και στην πόλη σας, την Κατερίνη και μακάρι με την παράσταση να σας ικανοποιήσουμε, αν και πιστεύω ότι θα το καταφέρουμε! Ανυπομονώ όμως τόσο να έρθω κι αν προλάβω να δω όσα περισσότερα γίνεται! Θέλω πάρα πολύ!
Επόμενα σχέδια από τον Σεπτέμβρη και τη νέα σεζόν;
Είναι τώρα η περίοδος που χτυπάνε τα τηλέφωνα και είμαι σε μία φάση σκέψης, διαπραγμάτευσης, συζήτησης… Έχω ένα παιδικό στα σκαριά που το συζητάω, αλλά είμαι πολύ κοντά στο να το κλείσω. Από όσα γνωρίζω ο «Ματωμένος Γάμος» θα κατέβει και στην Αθήνα σε κάποιο θέατρο. Μιλάω και για κάποια τηλεοπτικά και είμαι τώρα στη διαδικασία των δοκιμών! Υπάρχει θέληση και πολλές ιδέες και μακάρι να πάνε καλά τα πράγματα για όλους…
«Ματωμένος Γάμος» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα
Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε για 2 συνεχόμενα χρόνια η περιοδεία της ανατρεπτικής κωμωδίας η «Μήδεια» του Μποστ, η θεατρική εταιρεία Μυθωδία παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό έργο και συγκεκριμένα το «Ματωμένο Γάμο» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και μουσική Αλκίνοου Ιωαννίδη.
Τον κεντρικό ρόλο της μάνας ενσαρκώνει η εξαίρετη Μαρία Τζομπανάκη. Η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη και φέρει την υπογραφή του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τους στίχους του Νίκου Γκάτσου! Η μουσική θα παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς. Ένα έργο – πρόκληση με έναν θίασο που απαρτίζεται από υπέροχους ηθοποιούς-μουσικούς.
Λίγα λόγια για το έργο:
Ο Ματωμένος γάμος, η τραγωδία του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί ένα θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο. Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του με νέες παρουσιάσεις στο θέατρο σε πλήθος χώρες, με καινούργιες μελέτες γι’ αυτόν και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. Έχει πάρει τη θέση του δίπλα στα κορυφαία αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, όπως είναι οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, τα έργα του Σέξπηρ, του Στρίντμπεργκ, του Τσέχωφ ή του Τένεσι Ουίλιαμς.
Μετάφραση: Νίκος Γκάτσος
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Πρωτότυπη Μουσική – Σύνθεση – Ενορχήστρωση: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Διανομή:
Μαρία Τζομπανάκη ΜΑΝΑ – Μαρία Χάνου ΝΥΦΗ – Νίκος Πουρσανίδης ΛΕΟΝΑΡΔΟ – Κωνσταντίνος Ασπιώτης ΓΑΜΠΡΟΣ – Γιάννης Καλατζόπουλος ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ – Χριστίνα Τσάφου ΠΕΘΕΡΑ – Μαριάννα Πολυχρονίδη ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΑΡΔΟ – Κώστας Βασαρδάνης ΦΕΓΓΑΡΙ – Ισιδώρα Δωροπούλου ΖΗΤΙΑΝΑ – Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Α’ – Κώστας Κοράκης ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Β’ – Ιφιγένεια Μακρή ΔΟΥΛΑ – Άννα Φιλιππάκη ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ
Συντελεστές:
Σκηνικά-Κοστούμια : Αρετή Μουστάκα
Χορογραφίες-Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Νταϊόγλου
Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης
Μουσική διδασκαλία:
Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος – Αλκίνοος Ιωαννίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανθούλα Ευκαρπίδου
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Εύα Παπαδέλλη
Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Εκτέλεση παραγωγής: Μαρία Καβαλλάρη
Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ
«Ματωμένος Γάμος» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα
Μετά την τεράστια επιτυχία που σημείωσε για 2 συνεχόμενα χρόνια η περιοδεία της ανατρεπτικής κωμωδίας η «Μήδεια» του Μποστ, η θεατρική εταιρεία Μυθωδία παρουσιάζει ένα εντελώς διαφορετικό έργο και συγκεκριμένα το «Ματωμένο Γάμο» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και μουσική Αλκίνοου Ιωαννίδη.
Τον κεντρικό ρόλο της μάνας ενσαρκώνει η εξαίρετη Μαρία Τζομπανάκη. Η μουσική της παράστασης είναι πρωτότυπη και φέρει την υπογραφή του Αλκίνοου Ιωαννίδη με τους στίχους του Νίκου Γκάτσου! Η μουσική θα παίζεται ζωντανά από τους ηθοποιούς. Ένα έργο – πρόκληση με έναν θίασο που απαρτίζεται από υπέροχους ηθοποιούς-μουσικούς.
Λίγα λόγια για το έργο:
Ο Ματωμένος γάμος, η τραγωδία του μεγάλου Ισπανού ποιητή Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, αποτελεί ένα θεατρικό και λογοτεχνικό φαινόμενο. Σήμερα, περίπου έναν αιώνα μετά τη συγγραφή του, και παρά τη δυσκολία προσέγγισης της θεματολογίας του από τη σύγχρονη οπτική, ολοένα διευρύνεται πλανητικά η φήμη του με νέες παρουσιάσεις στο θέατρο σε πλήθος χώρες, με καινούργιες μελέτες γι’ αυτόν και σταθερό το ενδιαφέρον του θεατρικού κοινού. Έχει πάρει τη θέση του δίπλα στα κορυφαία αριστουργήματα του παγκόσμιου θεάτρου, όπως είναι οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, τα έργα του Σέξπηρ, του Στρίντμπεργκ, του Τσέχωφ ή του Τένεσι Ουίλιαμς.
Μετάφραση: Νίκος Γκάτσος
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης
Πρωτότυπη Μουσική – Σύνθεση – Ενορχήστρωση: Αλκίνοος Ιωαννίδης
Διανομή:
Μαρία Τζομπανάκη ΜΑΝΑ – Μαρία Χάνου ΝΥΦΗ – Νίκος Πουρσανίδης ΛΕΟΝΑΡΔΟ – Κωνσταντίνος Ασπιώτης ΓΑΜΠΡΟΣ – Γιάννης Καλατζόπουλος ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΝΥΦΗΣ – Χριστίνα Τσάφου ΠΕΘΕΡΑ – Μαριάννα Πολυχρονίδη ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΑΡΔΟ – Κώστας Βασαρδάνης ΦΕΓΓΑΡΙ – Ισιδώρα Δωροπούλου ΖΗΤΙΑΝΑ – Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Α’ – Κώστας Κοράκης ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ Β’ – Ιφιγένεια Μακρή ΔΟΥΛΑ – Άννα Φιλιππάκη ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ
Συντελεστές:
Σκηνικά-Κοστούμια : Αρετή Μουστάκα
Χορογραφίες-Επιμέλεια κίνησης: Φαίδρα Νταϊόγλου
Φωτισμοί: Νίκος Βούλγαρης
Μουσική διδασκαλία:
Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος – Αλκίνοος Ιωαννίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Ανθούλα Ευκαρπίδου
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Εύα Παπαδέλλη
Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Γεωργοπούλου
Εκτέλεση παραγωγής: Μαρία Καβαλλάρη
Φωτογραφίες: Αγγελική Κοκκοβέ
Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.