Μενού Κλείσιμο

Cinobo: Το ελληνικό Netflix των σινεφίλ – Άρθρο του Κωνσταντίνου Σαλαβάτη

Κων/νος Σαλαβάτης

Πτυχιούχος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΑΠΘ.

Κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου στις Αγγλικές και Αμερικανικές Σπουδές.

 

 

Προσπαθώντας να προσαρμοστούμε στα δεδομένα της νέας κανονικότητας, η τέχνη και ιδιαίτερα αυτή του κινηματογράφου και της τηλεόρασης ήταν το μαξιλαράκι στο οποίο πέσαμε για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα του εγκλεισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού. Τις δύσκολες μέρες που όλα ήταν γκρίζα και απελπισμένα στραφήκαμε στους καλλιτέχνες. Και αυτό είναι αν μη τι άλλο η μεγαλύτερη απόδειξη για το πόσο σημαντική είναι η δημιουργία και η πολιτισμική παραγωγή γενικά, πόσο μάλλον βέβαια για μια κοινωνία που κινείται με βασική αξία το κέρδος, αγνοώντας επιδεικτικά τις τέχνες επειδή τα κέρδη τους δεν ποσοτικοποιούνται σε μορφή νομίσματος.

Πέρα από το Netflix που έχει πολύ καιρό που ήρθε (για να μείνει!) στην Ελλάδα, τις προηγούμενες μέρες ξεκίνησε μια καινούρια συνδρομητική πλατφόρμα με μια μεγάλη ποικιλία ταινιών, το Cinema No Borders, ή απλά Cinobo. Κακά τα ψέματα στην Ελλάδα μέχρι το Netflix δεν είχαμε καμία αξιόλογη πλατφόρμα online οικιακής ψυχαγωγίας. Το Netflix ήταν μια καλή αρχή, αλλά αποτελεί αυτό. Μια απλή αρχή. Για έναν σινεφίλ πχ. το Netflix δεν καλύπτει σε καμία περίπτωση τις ανάγκες του για μη-blockbuster ταινίες. Ο Ιρλανδός και η εισαγωγή των ταινιών του Studio Ghibli δεν αρκούν σε κάποιον που ψάχνει κάτι παραπάνω από απλή ψυχαγωγία από τις ταινίες του. Και κάπου εδώ μπαίνει στο πλάνο το Cinobo.

Cinema with no borders λοιπόν, κινηματογράφος χωρίς σύνορα. Και αυτό ακριβώς είναι που θέλει να πετύχει η πλατφόρμα. Εκεί που το Netflix ρίχνει όλο το βάρος του στην υπερπαραγωγή σειρών και ταινιών, το Cinobo είναι πιο απλό, πιο ουσιαστικό, πιο εύστοχο. Η μαγεία του έγκειται στο ότι φιλοξενεί εντελώς μη-mainstream ανεξάρτητες ταινίες, ταινίες που δε θα τις βλέπατε στον κινηματογράφο επειδή δεν είχανε καμπάνιες μάρκετινγκ εκατομμυρίων και πολύ πιθανόν να μην γνωρίζατε καν την ύπαρξη τους. Δεν είναι όμως ότι και ότι. Φιλοξενεί φιλμ που ενθουσίασαν κοινό και κριτικούς στα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ των προηγούμενων χρόνων, φιλμ που ξεκίνησαν πολιτιστικό και ακαδημαϊκό διάλογο και που στη σύλληψη τους είχανε μια παραπάνω προσοχή απ’ ότι ένα καινούριο James Bond ας πούμε.

Όταν το εξηγούσα σε έναν φίλο μου η πρώτη του αντίδραση ήταν «Α οκ, το Netflix των κουλτουριάρηδων». Πέρα από το γεγονός ότι μισώ την λέξη «κουλτουριάρης», καταλαβαίνω πως οτιδήποτε απευθύνεται σε πολύ μικρό κομμάτι κοινού πέφτει ταυτόχρονα στην παγίδα του ελιτισμού. Πράγματι, το Frances Ha του, γνωστού από το Marriage Story πλέον, Noah Baumbach, το Lost Highway του αγαπημένου και εκκεντρικού David Lynch και το Only Lovers Left Alive του Jim Jarmusch, δημιουργού του Paterson για το οποίο είχα γράψει παλιότερα, μόνο mainstream δεν τα λες. Είναι δύσκολες ταινίες, δεν περνάς απλά την ώρα σου μ’ αυτές, περιέχουν ένα άλφα συναισθηματικό ρίσκο, μια ανάγκη για πρωτοτυπία και πειραματισμό αντί για τη συνηθισμένη Χολιγουντιανή συνταγή. Αυτός είναι όμως και ο λόγος που το Cinobo έχει τη δική του θέση στην ελληνική οικιακή ψυχαγωγία. Επειδή δε το Cinobo αναπτύχθηκε από Έλληνες, έχει δωθεί ιδιαίτερη προσοχή σε ελληνικές παραγωγές, αλλά και σε Έλληνες σκηνοθέτες, όπως ο Παντελής Βούλγαρης ή ο Γιώργος Λάνθιμος.

Το Cinobo προσφέρει 1080p FullHD ανάλυση, ελληνικούς υπότιτλος, 5.1 surround ήχο, ακόμα και λειτουργία local αποθήκευσης ταινιών σε τάμπλετ ή smartphone για θέαση χωρίς ίντερνετ. Επίσης, δίνει την επιλογή σύνδεσης 5 συσκευών στον λογαριασμό, εκ των οποίων 2 μπορούν να παίζουν ταυτόχρονα. Η συνδρομή ανέρχεται στα 8 ευρώ μηνιαίως, ποσό που είναι αρκετά οκ όσον αφορά αυτά που προσφέρει στο στοχοθετημένο κοινό. Δώστε του μια ευκαιρία. Αυτή τη στιγμή προσφέρει δωρεάν δοκιμή 14 ημερών, οπότε και θα μπορείτε να κρίνετε καλύτερα την λειτουργία του.

Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ