Μενού Κλείσιμο

Τρεις στους δέκα στράφηκαν στο εναλλακτικό κάπνισμα – Τρόποι για μείωση της βλάβης στην καθημερινότητά μας

Η στροφή των καπνιστών στα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος, η ανάπτυξη των βιοκλιματικών κτιρίων και η ηλεκτροκίνηση αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα μείωσης των βλαβών στην καθημερινότητά μας.

Την ανάγκη για περαιτέρω μείωση και τους τρόπους με τους οποίους συμβάλλουν προς αυτήν την κατεύθυνση οι κτιριακές εγκαταστάσεις, η αυτοκινητοβιομηχανία, τα εναλλακτικά καπνικά προϊόντα αλλά και η τοπική αυτοδίοικηση παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο της εκδήλωσης SOCIAL TALKS powered by ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ, που έλαβε χώρα το απόγευμα της Τετάρτης, στη Θεσσαλονίκη.

Οι τέσσερις κεντρικοί ομιλητές της εκδήλωσης που ήταν η Γενική Διευθύντρια Λειτουργικών Δραστηριοτήτων της εταιρείας Dimand Όλγα Ίτσιου, ο Διευθυντής της Mercedez-Benz Νίκος Πρέζας, ο Αντιπρόεδρος της Παπαστράτος Ιάκωβος Καργαρώτος και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας τόνισαν από κοινού το πρόβλημα της αστικοποίησης που υπάρχει σήμερα και το πώς μπορούμε να συμβάλλουμε ώστε να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Στροφή στα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος

Τρεις στους δέκα καπνιστές στρέφονται πλέον στα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος που εισάγει στην αγορά η εταιρεία Παπαστράτος έχοντας αναγνωρίσει το πρόβλημα με τη διαδικασία του καπνίσματος και την καύση που περιλαμβάνει. “Η απόλαυση του καπνίσματος μπορεί να συνδυαστεί με την μειωμένη βλάβη. Τα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος λειτουργούν σε απουσία καύσης, ένα δομικό στοιχείο διαφοράς. Οι καπνιστές δηλαδή δεν εισπνέουν όλες τις χημικές βλαβερές ενώσεις. Έχει γίνει μια μεγάλη επένδυση στην ανάπτυξη και επιστημονική τεκμηρίωση των προϊόντων με τον λιγότερο βλαπτικό χαρακτήρα”, τόνισε ο κ. Ιάκωβος Γαργαρώτος προσθέτοντας ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα σύμφωνα με τα ευρήματα του
Βρετανικού Οργανισμού Δημόσιας Διοίκησης έχουν 95% πιο μειωμένη βλάβη σε σχέση με το κλασσικό τσιγάρο.

Εξέφρασε μάλιστα την αισιοδοξία του ότι στο μέλλον θα σημειωθεί μια αυξητική τάση προς τα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος ενώ
το συμβατικό τσιγάρο θα αποτελεί μειονότητα, κάνοντας την Ελλάδα από τις πρώτες χώρες που το τσιγάρο θα αποτελεί παρελθόν.

Ο ρόλος των βιοκλιματικών κτιρίων

Το 40% των αερίων του θερμοκηπίου οφείλεται στα κτίρια, ένας λόγος που η εταιρία Dimand προχωρά στην κατασκευή κτιρίων με συγκεκριμένους τρόπους μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η κα Ίτσιου έδωσε μάλιστα ιδιαίτερη έμφαση στο νέο hub 26 της Δυτικής Θεσσαλονίκης το οποίο θα είναι τον πρώτο βιοκλιματικό συγκρότημα γραφείων στην πόλη πιστοποημένο ως ένα παγκόσμιο πρότυπο βιοκλιματικών κτιρίων. “Ο,τιδήποτε δημιουργούμε στο κτιριακό περιβάλλον, έχει το ελάχιστο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα”, είπε χαρακτηριστικά. Ως πρότυπο μάλιστα βιοκλιματικού κτιρίου έφερε το το σύμπλεγμα της εταιρείας Παπαστράτος, ένα υπόδειγμα μείωσης της βλάβης στην καθημερινότητά μας καθώς κράτησαν το 100% του κτιριακού αποθέματος και πάνω σε αυτό δημιούργησαν μια καινούρια εγκατάσταση.

Η ηλεκτροκίνηση το “κλειδί” για την αυτοκινητοβιομηχανία

Ο κλάδος των αυτοκινήτων προσπαθεί να μειώνει συνεχώς τη βλάβη του επιβάτη σε περίπτωση ατυχήματος καθώς η εξέλιξη στην κατασκευή μειώνει πλέον αρκετά τις πιθανότητες τροχαίων. “Σήμερα έχουμε και ένα επίπεδο ημιαυτόνομης οδήγησης. Η αυτοκινητοβιομηχανία παράγει πιο ασφαλή αυτοκίνητα και στόχος της είναι και η μείωση του περιβαλλοντικου αποτυπώματος”, δήλωσε από την πλευρά του ο κ. Νίκος Πρέζας Διευθυντής της Mercedez-Benz.

Όσον αφορά τη μείωση της βλάβης που προκαλείται στο περιβάλλον από τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης η λύση σύμφωνα με τον κ. Πρέζα είναι η ηλεκτροκίνηση. “Είναι ένα σημαντικό βήμα, υπάρχουν μέτρα προς αυτήν την κατεύθυνση αλλά οι υποδομές έχουν πολύ δρόμο ακόμη για να βελτιωθούν. Ωστόσο, οι εναλλακτικές μορφές κινητικότητας θα μειώσουν ακόμη πιο πολύ το περιβαλλοντικό αποτύπωμα”, σημείωσε.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας αναφέρθηκε στην ευθύνη που οφείλει να έχει η τοπική αυτοδίοικηση για την ποιότητα της ζωής των πολιτών. Το 60% ζει στις πόλεις αυτήν τη στιγμή και εκτίμησε ότι μέχρι το 2050 το ποσοστό θα φτάσει στο 80%. Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και τους σταθμούς φόρτισης στη Θεσσαλονίκη δήλωσε ότι μέσα στο 2023 αναμένεται να τοποθετηθούν 80 περίπου σταθμοί μέσω ΣΔΙΤ.

“Η καθημερινότητα του πολίτη αφορά τις μετακινήσεις, την ενέργεια, την ποιότητα του πρασίνου, την καθαριότητα και όλα αυτά που έχουν σχέση με τις υποδομές αλλά και την παρακολούθηση της ποιότητας ζωής όπως το κυκλοφοριακό. Η Θεσσαλονίκη είναι ιδανική πόλη για χρήση εναλλακτικών μέσων κινητικότητας όπως τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά οχήματα”, υπογράμμισε ο κ. Ζέρβας.

Σημειώνεται ότι κοινός στόχος όλων είναι να μειωθούν στο μέγιστο βαθμό οι βλάβες στην καθημερινότητα των πολιτών το οποίο μπορεί να επιτευχθεί και με συμμετοχή των πολιτών προς αυτήν την κατεύθυνση.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ

Οι ειδήσεις της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ