Μενού Κλείσιμο

To Snapchat θα απολύσει το 20% των 6.500 εργαζομένων του, λόγω της ύφεσης στη διαφήμιση

Η Snap θα απολύσει το ένα πέμπτο των 6.500 εργαζομένων της και θα περικόψει τις επενδύσεις στα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας, καθώς προχωρά σε μία μεγάλη αναδιοργάνωση και μάχεται με την ύφεση στη διαφήμιση.

Η εταιρεία πίσω από το Snapchat, με έδρα το Λος Άντζελες, ανακοίνωσε επίσημα την αναδιάρθρωση την Τετάρτη, προσθέτοντας ότι η αύξηση των εσόδων στο τρέχον τρίμηνο μέχρι στιγμής έχει επιβραδυνθεί στο 8% σε ετήσια βάση, έναντι 13% του δευτέρου τριμήνου.

Οι περικοπές και οι δυσοίωνες προοπτικές σηματοδοτούν μια εντυπωσιακή στροφή για τη Snap, η οποία είχε σημειώσει τεράστια ανάπτυξη τα δύο πρώτα χρόνια της πανδημίας και αύξησε τον αριθμό των εργαζομένων, καθώς οι χρήστες ξόδευαν περισσότερο χρόνο και χρήμα στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια των lockdown.

Ωστόσο, οι εποχές άνθησης για τους ομίλους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται πως τελείωσαν, και φέτος σημειώθηκε ένα βαθύ και ευρύ ξεπούλημα μετοχών εν μέσω του υψηλού πληθωρισμού και της γενικής οικονομικής επιβράδυνσης, αναγκάζοντας τους μεγαλύτερους τεχνολογικούς ομίλους, όπως η Meta και η Google, να παγώσουν τις προσλήψεις και να εφαρμόσουν επιπλέον μέτρα περικοπής κόστους.

Η Snap εκτιμά πως θα εξοικονομεί 500 εκατ. δολάρια ετησίως από την αναδιάρθρωση. «Σήμερα αναδιαρθρώνουμε την επιχείρησή μας για να επικεντρωθούμε περισσότερο στις τρεις στρατηγικές μας προτεραιότητες: την ανάπτυξη της κοινότητας, την αύξηση των εσόδων και την επαυξημένη πραγματικότητα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Έβαν Σπίγκελ.

«Αλλαγές αυτού του μεγέθους είναι πάντα δύσκολες και επικεντρωνόμαστε στην υποστήριξη των μελών της ομάδας μας που αποχωρούν κατά τη διάρκεια αυτής της μετάβασης». Μεταξύ των μεγαλύτερων αλλαγών, η Snap ανέφερε τον περιορισμό των των επενδύσεών της στα πολυδιαφημισμένα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας, τα Spectacles, προκειμένου να «επικεντρωθεί σε ιδιαίτερα διαφοροποιημένες μακροπρόθεσμες προσπάθειες έρευνας και ανάπτυξης».

Είπε επίσης ότι περιορίζει τις επενδύσεις στα Snap Originals, με βίντεο μικρής διάρκειας που παράγει η ίδια, και μειώνει σημαντικά τις επενδύσεις στα παιχνίδια και τα Snap Minis, μέσω των οποίων οι προγραμματιστές μπορούν να δημιουργήσουν απλοποιημένες εκδόσεις των εφαρμογών τους μέσα στην κύρια εφαρμογή Snapchat.

Ο Jeremi Gorman, επικεφαλής επιχειρήσεων, και ο Peter Naylor, αντιπρόεδρος πωλήσεων διαφημίσεων για την Αμερική, αποχωρούν από την εταιρεία στο πλαίσιο του ανασχηματισμού, σύμφωνα με δημοσίευμα του The Verge, το οποίο επιβεβαιώθηκε από τη Snap. Ο Gorman ανέφερε σε μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι ο ίδιος και ο Naylor θα πάνε στο Netflix, όπου θα αναλάβει πρόεδρος του τμήματος παγκόσμιας διαφήμισης της πλατφόρμας.

Οι μετοχές της Snap υποχώρησαν περισσότερο από 6% στις συναλλαγές την Τρίτη, αφού το Verge και οι Financial Times ανέφεραν για πρώτη φορά την απόφαση για απολύσεις. Οι μετοχές της εταιρείας έχουν χάσει σχεδόν το 80 τοις εκατό της αξίας τους από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, μετά την προειδοποίηση για τα κέρδη τον Μάιο, και τη δημοσίευση δυσοίωνων αποτελεσμάτων δεύτερου τριμήνου τον Ιούλιο. Και στις δύο περιπτώσεις, η Snap δήλωσε ότι οι δύσκολες μακροοικονομικές συνθήκες είχαν ωθήσει τους διαφημιζόμενους να περικόψουν τους προϋπολογισμούς τους.

Απέδωσε επίσης την κατάσταση στον αυξημένο ανταγωνισμό στον κλάδο, και στις αλλαγές στην προστασία των προσωπικών δεδομένων από την Apple που έκαναν πιο δύσκολες τις στοχευμένες διαφημίσεις και τη μέτρηση της επιτυχίας των διαφημιστικών εκστρατειών.

Τον Ιούλιο, η Snap είχε ανακοινώσει ότι δεν ήταν ικανοποιημένη με τα κέρδη της «ανεξάρτητα από τους τρέχοντες αντίθετους ανέμους». Ο Σπίγκελ δήλωσε ότι η εταιρεία σχεδίαζε να επικεντρωθεί στην καινοτομία, στη διαφοροποίηση των εσόδων και στις επενδύσεις στον κλάδο άμεσης ανταπόκρισης στη διαφήμιση, προκειμένου να αντιμετωπίσει τα προβλήματα.
Με πληροφορίες από Financial Times

Οι ειδήσεις της Πιερίας με ένα κλικ.