Μενού Κλείσιμο

ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ΄ΕΠΑΛ 06 – 06 – 2019

Α. Μη λογοτεχνικό κείμενο

1η δραστηριότητα

Α1. Αγαπητοί συμμαθητές,

 Το κείμενο του Α. Καμύ αναφέρεται στην Τέχνη και τον κοινωνικό ρόλο του καλλιτέχνη. Αρχικά, ο συγγραφέας αναφέρεται στην προσωπική του ανάγκη  να ασχολείται με την Τέχνη καθώς, έτσι αισθάνεται πως επικοινωνεί με τον κόσμο και εντάσσεται στην κοινωνία. Στη συνέχεια τονίζει ειδικά τον ρόλο του καλλιτέχνη ο οποίος τον οδηγεί να συνδυάζει τη διαφορετικότητά του με την κοινωνία όχι όμως κρίνοντας αλλά κατανοώντας την προσωπικότητα των άλλων.

 προαιρετικά (Σας ευχαριστώ)

2η δραστηριότητα

Α2. αντιθέτως: δηλώνει αντίθεση με την προηγούμενη δήλωσή του

 λοιπόν: συμπέρασμα

 γι αυτό τον λόγο: αιτιολογεί την θ.π. της παραγράφου

 εφόσον: προϋπόθεση

Α3. « Η αξία της Τέχνης και ο ρόλος του Καλλιτέχνη»

Α4. α) ουδέποτε ≠ πάντα

 επιτρέπει ≠ απαγορεύει

 αδυνατεί ≠ μπορεί, δύναται

 δέσμευση ≠  ελευθερία

Α5. « Συνήθως οι νέοι περιφρονούν την αξία της Τέχνης»

 « Το σχολείο έχει ηθική υποχρέωση να φέρει τους νέους σε επαφή με την Τέχνη»

3η δραστηριότητα

Α3.       Ομιλία

 προσφ.:  Αξιότιμα μέλη της Βουλής των Εφήβων,

 Πρόλογος:                   Αξία της Τέχνης στη ζωή των ανθρώπων – εισαγωγή στο ζητούμενο

 «Ο ρόλος του σχολείου στην πρόοδο της Τέχνης και του πολιτισμού»

 Κύριο Μέρος:

  • Δράσεις
  • Επισκέψεις σε μουσεία
  • Εισαγωγή μαθημάτων καλλιτεχνικών, μουσικής, εικαστικών
  • Συμμετοχή σε καλλιτεχνικά δρώμενα
  • Προσκλήσεις σε διανοούμενους και καλλιτέχνες για γνωριμία με τους μαθητές
  • Βοήθεια στους μαθητές να ανακαλύψουν τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ταλέντα τους

Επίλογος :                   Ανακεφαλαίωση – συμπέρασμα

Αποφ. :  Σας ευχαριστώ που με ακούσατε 

 

Β. Λογοτεχνικό κείμενο

1η δραστηριότητα

Β1. Η ποιήτρια δηλώνει την αποστροφή της στα υλικά αγαθά (δεν έχω ανάγκη από χρήματα) και την ανάγκη της να στραφεί σε πιο πνευματικές ενασχολήσεις (έχω ανάγκη από αισθήματα). – Για την ολοκλήρωση της απάντησης κρίνεται αναγκαία η παραπομπή σε στίχους του ποιήματος που τονίζουν τις προσδοκίες της ποιήτριας.

 

2η δραστηριότητα

Β2. α) « όνειρα που κατοικούν στα δέντρα»   « τ’ αγάλματα να χορεύουν»   « άστρα που ψιθυρίζουν»

Με τη χρήση των προσωποποιήσεων πετυχαίνει να προσδώσει ζωντάνια, αμεσότητα, παραστατικότητα στο ποίημα.

β) Στην απάντηση καλό θα ήταν να τονιστεί η αντίθεση του πρώτου στίχου «Δεν έχω ανάγκη» με τη διπλή επανάληψη του έχω ανάγκη για να γίνει κατανοητή η αντίθεση ανάμεσα σε υλικά – πνευματικά αγαθά.

Β3. Για την απάντηση οι μαθητές θα πρέπει να εκφράσουν την προσωπική τους γνώμη για κάποια μορφή τέχνης που αγαπούν, δίνοντας παράλληλα προσοχή στη διατήρηση της τριμερούς δομής της παραγράφου: θ.π. , σχόλια, κατακλείδα

 Επιμέλεια απαντήσεων:

   Αποστολίδου Κωνσταντίνα

Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ