Μενού Κλείσιμο

Περιφερειακή Οδός Κατερίνης – Στην οδό της (μη) ολοκλήρωσης…

Του Βαγγέλη Ν. Ζαμαντζά

 «Χαρακτηρίστηκε ως το κορυφαίο έργο που έγινε για την Κατερίνη. Χαρακτηρίστηκε ως το έργο που θα αποσυμφορήσει την κυκλοφορία της πόλης και θα δημιουργήσει συνθήκες ανάπτυξης. Η Περιφερειακή Οδός (ένα σημαντικό τμήμα της τουλάχιστον) δίνεται στην κυκλοφορία και αυτό αποτελεί από μόνο του, σημαντική εξέλιξη για την πόλη, την Πιερία, αλλά και την Κεντρική Μακεδονία.» Τον Οκτώβριο του 2019, λίγους μήνες μετά τις εκλογές στην Αυτοδιοίκηση, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας εγκαινίαζε τμήμα της Περιφερειακή Οδού Κατερίνης. Δύο χρόνια μετά, ο δρόμος δεν έχει δοθεί στο σύνολό του στην κυκλοφορία, ενώ τα έργα που συνεχίζονται, προκαλούν (δικαιολογημένες) διαμαρτυρίες πολιτών, που ταλαιπωρούνται να προσεγγίσουν τις  περιουσίες τους ή ακόμη και τις εστίες τους.

Αναμφισβήτητα η κατασκευή της Περιφερειακής Οδού Κατερίνης, αποτελεί το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο για την Κατερίνη. Κάποιοι είδαν πιο  μπροστά από την εποχή τους (τότε που η Κατερίνη ήταν η «μισή» σε σχέση με σήμερα) και οραματίστηκαν ένα έργο που προ πολλού θα έπρεπε να είχε παραδοθεί ολοκληρωμένο. Κομβικό σημείο (το έχει παραδεχτεί δημόσια ο πρώην δήμαρχος Σάββας Χιονίδης, καθώς και ο Περιφερειάρχης) ήταν η απόφαση χρηματοδότησης του έργου το 2010 από τον τότε Υπουργό Υποδομών της κυβέρνησης του Γ. Παπανδρέου, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.

Το «ώριμο» έργο, τελικά δεν ήταν τόσο «ώριμο» αφού 11 χρόνια μετά κάποια τμήματά του δεν έχουν ολοκληρωθεί. Τον Οκτώβριο του 2019, κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του (ημιτελούς) έργου ο κ. Τζιτζικώστας είχε πει ότι το έργο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016 και ανακοίνωνε (τότε) πως έχουν ξεπεραστεί τα προβλήματα που προέκυψαν. Όντως, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας βρήκε τη λύση, εξασφαλίστηκαν επιπλέον χρηματοδοτήσεις (σε ένα έργο που ο αρχικός προϋπολογισμός του ξεπερνούσε τα 50 εκατομμύρια ευρώ), αλλά 2 χρόνια μετά παραμένει «υπό κατασκευή».

Η προηγούμενη εβδομάδα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «εβδομάδα Περιφερειακού Δρόμου», αφού κόμματα και φορείς μετά τις συνεχείς αντιδράσεις πολιτών, «σήκωσαν το θέμα» ζητώντας εξηγήσεις από την Περιφέρεια. Η ταλαιπωρία των οδηγών στον κόμβο στο ύψος του Βροντινού, είναι τεράστια. Εκατοντάδες οχήματα διέρχονται καθημερινά από το σημείο, αφού πρόκειται πραγματικά για «κομβικό σημείο» από το οποίο περνάει κάποιος είτε για να κατευθυνθεί στη βόρεια Πιερία, είτε για να βγει στην Εθνική Οδό, είτε για να προσεγγίσει το Τελωνείο Κατερίνης και μια σειρά άλλων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται πέριξ.

Αρχικά υπήρξε η αντίδραση του Δήμου Κατερίνης με την επιστολή του Κώστα Κουκοδήμου στον Περιφερειάρχη. Ακολούθησε η αντίδραση της Ν.Ε. Πιερίας του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και Περιφερειακών Παρατάξεων. Μια μέρα μετά την επιστολή του δημάρχου, ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Πάρις Μπίλλιας επιχείρησε (αντί του Περιφερειάρχη) να απαντήσει στον δήμαρχο Κατερίνης. Έστω κι έτσι, απαντήθηκαν πολλά ερωτήματα, πλην… ενός! Πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες! Ναι, αυτές που είναι σε εξέλιξη σήμερα βρίσκονται «εντός χρονοδιαγράμματος» (όπως απαντά ο κ. Μπίλλιας) όμως αυτό το χρονοδιάγραμμα έχει ή θα έπρεπε να έχει και μια καταληκτική ημερομηνία. Ο κ. Μπίλλιας επιμελώς αποφεύγει να αναφερθεί στο τέλος του χρονοδιαγράμματος, ίσως επειδή αυτός ξέρει καλύτερα. Έμπειρος μηχανικός ο ίδιος, καλά κάνει και δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να μιλήσει για το τέλος των εργασιών.

Πολύ φοβάμαι, όμως  πως θα αργήσει πολύ αυτό το τέλος. Πολύ φοβάμαι, πως θα πρέπει να περιμένει καιρό κάποιος που εισέρχεται από τον νότιο κόμβο πως θα οδηγείται απερίσπαστα και χωρίς «εργοταξιακά εμπόδια» στο βόρειο κόμβο.

Αυτό πάντως που δείχνουν τα γεγονότα (για ένα έργο που θα έπρεπε να είναι ολοκληρωμένο από  το 2016) είναι πως κάτι δεν πήγε καλά στον σχεδιασμό. Προς το παρόν, η ταλαιπωρία θα είναι καθημερινότητα για εκατοντάδες οδηγούς οχημάτων και η οργή θα συσσωρεύεται. Και δικαιολογημένα θα συσσωρεύεται διότι 5 χρόνια καθυστέρησης (που είναι άγνωστο πόσα ακόμη θα γίνουν) είναι πάρα πολλά!

Και κάτι τελευταίο. Όταν το Δημόσιο, η Περιφέρεια ή και οι Δήμοι, ξεκινούν ένα έργο δίνοντας «χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης εργασιών» που τελικά δεν τηρείται φυσιολογικά χάνουν σε αξιοπιστία. Και όταν χάνεται η αξιοπιστία, τότε και ο πολίτης γίνεται δύσπιστος έναντι των προθέσεων. Και δυστυχώς στην περιοχή μας, είναι πολλά τα παραδείγματα έργων που ξεκίνησαν με τις καλύτερες προϋποθέσεις και κατέληξαν… «γεφύρια της Άρτας» ή στην καλύτερη των περιπτώσεων εγκαινιάστηκαν μετά από χρόνια και λειτούργησαν πλήρως μετά από ακόμη περισσότερα!

Εάν θέλετε να λαμβάνετε εγκαίρως τις ειδήσεις πατήστε εδώ

Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ