Τα «ΟΛΥΜΠΙΑ ΕΝ ΔΙΩ» δίνουν σαρκα και οστα στους υψηλούς αυτούς ανθρωπιστικούς στόχους με βιωματικά εργαστήρια (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), θεατρικές παραστάσεις, τα μουσικά και αθλητικά δρώμενα.
Οι νέοι μας συμμετέχοντας στα «ΟΛΥΜΠΙΑ ΕΝ ΔΙΩ» προσεγγίζουν και κατανοούν την έννοια του κλασσικού και του τραγικού σε όλες τις εκφάνσεις και μορφές. Συνειδητοποιούν τη βαθύτερη σχέση με τη φύση- είτε αυτή ορίζεται ως φυσικό περιβάλλον είτε ταυτίζεται και εκφράζει το «Είναι» του ανθρώπου.
Αντιλαμβάνονται το ρόλο της τέχνης σε κάθε βήμα εξέλιξης και προόδου. Προβληματίζονται για το καλό και το κακό που εκείνοι προ(σ)καλούνται να παρουσιάσουν στη σκηνή ή ως θεατές να συμμετέχουν στα δρώμενα. Προσπαθούν να βρουν και να αποδείξουν την «αλήθεια»σε μια πορεία αναζήτησης δια του λόγου και της τέχνης.
Μαθαίνουν να δουλεύουν σε μικρές και μεγάλες ομάδες πάνω σε μεγάλα διαθεματικά και διεπιστημονικά θέματα. Αναζητούν και αξιολογούν, επεξεργάζονται και μελετούν αθάνατα έργα της παγκόσμιας κληρονομιάς.
Ένα πανσπουδαστικό κάλεσμα όπως είναι τα «ΟΛΥΜΠΙΑ ΕΝ ΔΙΩ» διεθνούς εύρους συνιστά παιδευτικό γεγονός και αποτελεί παρέμβαση στα εκπαιδευτικά πράγματα.
Εμείς επιδιώκουμε να σπάσουμε την παραδοσιακή ροή της εκπαιδευτικής πράξης εισάγοντας σε αυτή τη ισχυρή βιωματικότητα την πολυεπίπεδη συνεργατικότητα και την επιστημονική διαθεματικότητα.
Αυτή η μεταβολή, αυτή η καινοτόμα δράση, διαπιστώνουμε πως συγκλονίζει τα παιδιά που για ένα σχεδόν ολόκληρο σχολικό έτος μυούνται και «αγωνίζονται» σε νέους τρόπους καλλιέργειας, σε νέους τρόπους έκφρασης. Η παρέμβαση αυτή μεταβάλλει την κατακερματισμένη γνώση σε ενιαία, πανανθρώπινη γνώση, σε εργαλείο διαμόρφωσης του πνεύματος και της ψυχής του νέου.
Έτσι πιστεύουμε διαμορφώνεται ο πολίτης του αύριο ως επαρκής ακροατής, επαρκής αναγνώστης, επαρκής θεατής. Μια τέτοια εκπαίδευση συνιστά καινοτομία, διότι επαναπροσδιορίζει το ρόλο του σχολείου, του εκπαιδευτικού, του μαθητή, του πολίτη και γενικά του ανθρώπου.
Κατά τη διάρκεια της ενασχόλησής του με τα κλασσικά κείμενα ο μαθητής ανακαλύπτει καινούριους τρόπους να μαθαίνει, μαθαίνει να συνεργάζεται, ανακαλύπτει ικανότητες και ενδιαφέροντα που έχει, χωρίς πολλές φορές να τα γνωρίζει, μαθαίνει να κρίνει και να συνθέτει αυτά που διαβάζει.
Παρακολουθεί τους συμμαθητές του που έχουν εργαστεί σε θέματα διαφορετικά και προβληματίζεται και ο ίδιος πάνω σε αυτά, γεννιούνται μέσα του απορίες και ερωτήσεις, ψάχνει πώς μπορεί να συνδυάσει την επιστημονική γνώση με τη τέχνη.
Διαπιστώνει με προσωπική προσπάθεια πως οι δύο αυτοί χώροι δεν είναι ασύμβατοι μεταξύ τους, αλλά συναντώνται και συμπλέκονται και τα αποτελέσματα αυτής της συνεκφοράς τους είναι μια δημιουργική και γοητευτική αποκάλυψη.
Στα «ΟΛΥΜΠΙΑ ΕΝ ΔΙΩ» πιστεύουμε πως η σημασία της συμμετοχής των μαθητών σε ένα τέτοιο είδους γεγονός είναι τεράστια.
Τους απελευθερώνει από την επιτακτική ανάγκη της βαθμοθηρίας που επικρατεί στην περίκλειστη μαθησιακή διαδικασία του σχολείου τους δείχνει έναν άλλο τρόπο οργάνωσης της εκπαίδευσης, ο οποίος στηρίζεται στην προσωπική διερεύνηση και στη δημιουργικότητα.
Με τον τρόπο αυτό οι νέοι μας ως μελλοντικοί πολίτες αναπτύσσουν και άλλες πτυχές της προσωπικότητάς τους και μαθαίνουν πώς να λειτουργούν έξω από τα πλαίσια της σχολικής ζωής. Αναμφισβήτητα η συμμετοχή σε μια διοργάνωση όπως τα «ΟΛΥΜΠΙΑ ΕΝ ΔΙΩ» είναι μια εμπειρία που προσφέρει πολλά εφόδια και συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην αυτοπραγμάτωση των νέων μας.