Για απολύτως σύνομη διαδικασία η οποία ελέγχθηκε και εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο κάνει λόγο ο Δήμος Κατερίνης σχετικά με τη διαδικασία αναβάθμισης του Δημοτικού Οδοφωτισμού. Όπως τονίζει είναι νομική υποχρέωση να προκαταβάλει προς τον ανάδοχο το ποσοστό που ορίζει ο σχετικός νόμος, αφού σε περίπτωση μη τήρησης αυτής της υποχρέωσης, για κάθε μέρα που θα καθυστερούσε θα υποχρεωνόταν σε «πέναλτι».
Από την απάντηση του Δήμου, αφήνεται να εννοηθεί ότι υπήρξαν «πιέσεις» από την αντιπολίτευση προς υπηρεσίες του Δήμου, ώστε να μην συναινέσουν στην εκταμίευση του ποσού, σημειώνοντας πως «με φορτικότητα και πίεση η αντιπολίτευση προσπαθεί να καθυστερήσει την πρόοδο του έργου και να προκαλέσει ζημία στα συμφέροντα του Δήμου και των οικονομικών του.»
Αναλυτικά η απάντηση του Δήμου Κατερίνης, έχει ως εξης:
Η αντιπολίτευση, συνεπής στο καθημερινό της ψεύδος, τη διαστρέβλωση και τη συκοφαντία, «ανακάλυψε» σκάνδαλο στη διαδικασία εκτέλεσης της αναβάθμισης του δημοτικού οδοφωτισμού, ένα έργο που εντάσσεται στην πράσινη ανάπτυξη και στην εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας.
Η απάντηση στους όψιμους νομομαθείς και δημοσιολογούντες είναι η εξής:
Η διακήρυξη των όρων του διαγωνισμού, ο διαγωνισμός, οι όροι της σύμβασης του Δήμου Κατερίνης με τον ανάδοχο του έργου καθώς και η δανειακή σύμβαση με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ελέγχθηκαν από το ανώτατο Ελεγκτικό όργανο του Κράτους (Ελεγκτικό Συνέδριο) το οποίο με δύο πράξεις του αρμοδίου για τις προμήθειες κλιμακίου του, την 264/23 ΣΤ’ και την 508/23 Ζ’ (σε αναπλήρωση του ΣΤ’ λόγω διακοπών), αποφάνθηκαν για την απόλυτη ορθότητα και νομιμότητα κάθε επιμέρους όρου της σύμβασης και φυσικά τον όρο της έντοκης προκαταβολής προς τον ανάδοχο, του 50% της αξίας του έργου με κατάθεση εκ μέρους του ισόποσης εγγυητικής.
Άρα ο Δήμος είχε και έχει τη νομική υποχρέωση να προκαταβάλει προς τον ανάδοχο το ποσοστό που ορίζει ο νόμος (άρθρο 200παρ.2 Ν.4412/16, όπως τροπ. με το Ν.4782/21). Σε αντίθετη περίπτωση, ο Δήμος υποχρεούται να αποζημιώσει τον ανάδοχο για κάθε ζημία από την καθυστέρηση και τη μη τήρηση των συμβατικών όρων που επαναλαμβάνουμε, επικύρωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο με δύο πράξεις του. Άρα για κάθε μέρα καθυστέρησης απόδοσης της ορισμένης και συμβασιοποιημένης προκαταβολής, ο Δήμος θα όφειλε αποζημιώσεις.
Τελικά κι ενώ μετά τις δύο πράξεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, θα έπρεπε ο αρμόδιος υπάλληλος ανυπερθέτως να εκτελέσει τη διαδικασία εκταμίευσης της προκαταβολής, η εκταμίευση έλαβε χώρα με εντολή του Δημάρχου, προκειμένου να μην υποστεί απολύτως καμία ζημία ο Δήμος.
Με φορτικότητα και πίεση η αντιπολίτευση προσπαθεί να καθυστερήσει την πρόοδο του έργου και να προκαλέσει ζημία στα συμφέροντα του Δήμου και των οικονομικών του.
Κρίμα για τις κραυγές, κρίμα για το πολιτικό παραμιλητό, κρίμα για τις ανυποστασιολογίες.
Στο τέλος, επειδή θα τρέχετε και δε θα φτάνετε, κάντε τον κόπο και ρωτήστε στο Ελεγκτικό Συνέδριο ή στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ή αν πάλι σάς είναι δύσκολο κάποιο δικηγόρο.
Και δυο λόγια για την καταμαρτυρούμενη σπουδή και βιασύνη.
Καθαρός ουρανός, αστραπές δε φοβάται. Η εντολή για την εκταμίευση θα μπορούσε να γίνει και στις 9 και στις 15 και στις 20 Οκτωβρίου, αφού η παρούσα δημαρχιακή θητεία λήγει στις 31-12-2023. Ποιος όμως θα ευθυνόταν για κάθε θετική ή αποθετική ζημία που θα υποχρεωνόταν ο Δήμος; Αυτά προς το παρόν…
Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος για την προάσπιση των συμφερόντων του Δήμου.