Στην εναρκτήρια συνάντηση του C-ModILE η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
Στη Βαρκελώνη πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια συνάντηση των εταίρων του έργου «Επιτάχυνση της καινοτομίας και της εφαρμογής συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών στην Ευρώπη (C-MobILE)» με τη συμμετοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ). Στη συνάντηση συμμετείχαν και οι εκπρόσωποι των εταίρων του έργου από την Ελλάδα (οι εταιρείες Infotrip, Τraffic Technique και Taxiway).
Το έργο C-MobILE στοχεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ενεργειακής αποδοτικότητας στα σύγχρονα ευρωπαϊκά αστικά δίκτυα μεταφορών, μέσα από την εφαρμογή συνεργατικών συστημάτων κινητικότητας. Το έργο χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα “Horizon 2020”, το μεγαλύτερο πρόγραμμα της Ε.Ε. για την έρευνα και την καινοτομία, το οποίο στοχεύει στην επιστημονική αριστεία, την ανταγωνιστική βιομηχανία και την αντιμετώπιση των κοινωνικών αλλαγών. Η κοινοπραξία περιλαμβάνει συνολικά 37 εταίρους από 9 χώρες και συντονίζεται από την εταιρεία IDIADA AUTOMOTIVE TECHNOLOGY SA.
Οι πιλοτικές εφαρμογές που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του έργου αφορούν σε μεγάλο αριθμό χρηστών και οχημάτων σε οκτώ ευρωπαϊκές πόλεις: Θεσσαλονίκη, Βαρκελώνη, Μπορντώ, Κοπεγχάγη, Νόορντ-Μπράμπαντ, Νιουκάστλ, Μπιλμπάο και Βίγκο. Για τη Θεσσαλονίκη, οι υπηρεσίες του C-MobILE θα παρέχονται (σε πρώτη φάση) κατά μήκος της οδού Τσιμισκή, της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, καθώς και σε άλλους σημαντικούς κόμβους του οδικού δικτύου της πόλης (αναμένεται να προσδιοριστούν) με τη συμμετοχή 600 οχημάτων ταξί, 6500 Ι.Χ. οχημάτων κα 300 πεζών.
Στην επίσημη εναρκτήρια συνάντηση του έργου C-MobILE στη Βαρκελώνη, ο συντονιστής του έργου και εκπρόσωπος της εταιρείας IDIADA AUTOMOTIVE TECHNOLOGY SA Marcos Pillado απηύθυνε χαιρετισμό στους εταίρους. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν τα πακέτα εργασίας έργου, που προσδιορίζουν τους στόχους του και τις απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξή τους και ακολούθησε διαβούλευση. Συζητήθηκαν οι ανάγκες και οι προϋποθέσεις υλοποίησης που απαιτούνται για την επιτάχυνση της καινοτομίας και της εφαρμογής συνεργατικών ευφυών συστημάτων μεταφορών στην Ευρώπη. Έγινε αναφορά σε τεχνικά θέματα που αφορούν στην αρχιτεκτονική και το λειτουργικό σχεδιασμό των συνεργατικών συστημάτων κινητικότητας, καθώς και τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και την προσαρμογή τους σε ευρεία κλίμακα. Οι εταίροι επικεντρώθηκαν επίσης στην αξιολόγηση των επιπτώσεων των συστημάτων, αλλά και στις δραστηριότητες δημοσιότητας και προβολής των δράσεων των έργων.
Στο πλαίσιο της συνάντησης, διεξήχθησαν εργαστήρια (workshops), κατά τη διάρκεια των οποίων οι συμμετέχοντες κατέληξαν σε μια κοινή στρατηγική διαχείρισης και αντιμετώπισης των βασικών θεμάτων των πακέτων εργασίας.
Η επίσημη εναρκτήρια συνάντηση έκλεισε επιτυχώς με τη δέσμευση των εταίρων για στενή συνεργασία καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, με απώτερο στόχο τη διαλειτουργικότητα και την επιτυχή εφαρμογή των συνεργατικών συστημάτων κινητικότητας στα ευρωπαϊκά αστικά δίκτυα.