Μενού Κλείσιμο

Η Ελλάδα έχει πιο «επικίνδυνους δρόμους» από τον μέσο όρο της ΕΕ: 54 νεκροί σε τροχαία ανά εκατ. κατοίκων

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σκληραίνει τη στάση του για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σκληραίνει τη στάση του για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, με στόχο τη μείωση του αριθμού των θανάτων από τα τροχαία.

Το ψήφισμα για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ, που εγκρίθηκε την Τετάρτη με 615 ψήφους υπέρ, 24 κατά και 48 αποχές, τονίζει ότι περίπου 22.700 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της ΕΕ κάθε χρόνο, ενώ περίπου 120.000 τραυματίζονται σοβαρά.

Όπως σημειώνουν οι ευρωβουλευτές, τα τελευταία χρόνια δεν έχει σημειωθεί πρόοδος σχετικά με τη μείωση της συχνότητας των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ευρώπη, τονίζοντας ότι η Ε.Ε. απέχει αρκετά από τον στόχο που έχει θέσει, δηλαδή να μειώσει στο μισό τον αριθμό των θανάτων από τροχαία την προηγούμενη δεκαετία.

Η Σουηδία η χώρα με τους ασφαλέστερους δρόμους

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, η Σουηδία παραμένει η χώρα με τους ασφαλέστερους δρόμους (18 θάνατοι ανά εκατομμύριο), ενώ η Ρουμανία (85 θάνατοι ανά εκατομμύριο) κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας το 2020. Ο μέσος όρος της ΕΕ ήταν 42 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκους. Στην Ελλάδα και στην Κύπρο ο αριθμός παραμένει πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με 54 θανάτους ανά εκατομμύριο και στις δύο χώρες.

Ασφαλές όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα

Σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας αποτελεί βασικό παράγοντα στο 30% περίπου των θανατηφόρων τροχαίων.

Η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει τρόπους για την εφαρμογή ασφαλών ορίων ταχύτητας, όπως η μέγιστη ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές και σε περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατών και πεζών. Για την περαιτέρω προώθηση της ασφαλούς χρήσης του οδικού δικτύου, διακηρύσσουν ότι θα πρέπει επίσης να υπάρχει μηδενική ανοχή σε περιστατικά οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.

Κίνητρα ασφάλειας

Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης λειτουργίας «ασφαλούς τρόπου οδήγησης» στις κινητές και ηλεκτρονικές συσκευές των οδηγών, προκειμένου να περιοριστεί η διάσπαση της προσοχής τους. Προτείνουν ακόμη φορολογικά κίνητρα και ελκυστικά προγράμματα ασφάλισης για την αγορά και τη χρήση οχημάτων με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας.

ΠΗΓΗ

Οι ειδήσεις της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ