Μενού Κλείσιμο

Ελλάδα και Γερμανία ανταγωνίζονται τις θέσεις τους στον τουρισμό

Η Θεσσαλονίκη είναι η μόνη πόλη στην Ελλάδα ανάμεσα στις 25 παγκόσμιες πόλεις επιλογής αστικού τουρισμού.

Τα στατιστικά δεν αποτυπώνουν πάντα μία συνολική εικόνα από τον κόσμο ή με σαφήνεια τις εξελίξεις, ωστόσο οι μετρήσεις ενός από τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς της ΕΕ «Monitoring Sentiment for Domestic and Intra European Travel, Mindhaus European Travel Commissions, Φεβρουάριος 2023 δείχνουν ότι η Ελλάδα βρίσκεται 5η στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων ως τουριστικός προορισμός. Οι τέσσερις προορισμοί που ξεπερνούν την Ελλάδα είναι οι: Γαλλία στη 1η θέση, Ιταλία στη 2η θέση, Ισπανία στη 3η θέση, Γερμανία στη 4η θέση. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν σε σειρά προτεραιότητας οι: Αυστρία, Πορτογαλία, Τουρκία και το Βέλγιο.

Το σημαντικότερο κριτήριο επιλογής της Ελλάδας ως τουριστικός προορισμός παραμένει αναλλοίωτο το βασικό της προϊόν που είναι ο ήλιος και η θάλασσα σε ποσοστό που φτάνει το 17%, ο αστικός τουρισμός σε ποσοστό 16% ενώ με ποσοστό 15% ακολουθεί ο πολιτιστικός τουρισμός. Επόμενη επιλογή για τους Ευρωπαίους τουρίστες είναι ο τουρισμός στη φύση με ποσοστό 19%, η τοπική κουζίνα με ποσοστό 17% και η τοπική παράδοση με ποσοστό 15%.

Οι Ευρωπαίοι πολίτες σε ποσοστό 77% σχεδιάζουν να κάνουν ένα ταξίδι μέχρι τον Ιούνιο του 2023 με τα πρώτα τρία κριτήρια για την επιλογή του προορισμού να είναι: οι καλές καιρικές συνθήκες, οι ευκαιρίες που προσφέρει το ταξίδι και η φιλοξενία των κατοίκων.

Αν και η έρευνα σε δείγμα 6.000 αποτυπώνει πως ο Ευρωπαίος είναι πρόθυμος να δαπανήσεις περί τα 1.000 – 2.000 ευρώ κατ’ άτομο για να πραγματοποιήσει το ταξίδι του, το οικονομικό είναι ένα θέμα που τον απασχολεί σοβαρά με τις εξελίξεις που βιώνει η Ευρώπη.

Το κόστος του ταξιδιού έχει ξεφύγει, πόσο θα αντέξουν οι ακριβές πόλεις;

Το αυξανόμενο κόστος του ταξιδιού το τελευταίο χρόνο σε ποσοστά που για ορισμένους προορισμούς ή μέσα μεταφοράς είναι αδικαιολόγητο, είναι ένα θέμα που προβληματίζει και πιθανά να αποφέρει ζημιογόνα αποτελέσματα στην μετακίνηση και τον τουρισμό συνολικά στον κόσμο. Είναι γεγονός ότι στην πλειοψηφία τους οι ερωτηθέντες θα μειώσουν τις αγορές τους και τις επισκέψεις τους σε ακριβά εστιατόρια που άλλοτε ήταν το σύνηθες.

Ένα ερώτημα που προκύπτει εκτός της έρευνας που πραγματοποίησε η MINDHAUS, εταιρία στρατηγικής τουριστικού marketing και μέλος της V+O Greece, που συνεργάζεται με την European Travel Commission, είναι κατά πόσο η Ελλάδα θα αντέξει ως προορισμός value for money, ως συνηθίζεται να λέγεται, με τους δείκτες ακρίβειας να έχουν ξεπεράσει το ταβάνι, αλλά και η Αθήνα να πουλιέται ως προορισμός για αστικό τουρισμό όταν έχει ως πόλη συγκρίνοντας την με άλλες της Γερμανίας που βρίσκεται μπροστά από την Ελλάδα, υστερεί στα βασικά και σε αυτά που θέλει να έχει ο ταξιδιώτης σε μία αστική πόλη.

Μόνο η Θεσσαλονίκη στην λίστα με τις 25 παγκόσμιες εναλλακτικές, πόλεις αστικού τουρισμού

Συγκροτημένα βήματα έχουν γίνει στην Θεσσαλονίκη όπου η πόλη αναβαθμίζεται συνεχώς σε επίπεδο υποδομών, εικόνας δρόμων, καταστημάτων, εστίασης, πολιτισμούς και γαστρονομίας.

Οι ενέργειες που έχουν γίνει από το Δήμο Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια, το TCB και τους λοιπούς φορείς έφεραν σήμερα από την Ελλάδα, μόνο την πόλη της Θεσσαλονίκης να βρίσκεται στην λίστα των 25 παγκοσμίων εναλλακτικών πόλεων αστικού τουρισμού (city break) καταλαμβάνοντας την 11η θέση σύμφωνα με την έρευνα της Premier Inn.

Η μεγάλη στροφή προς την Άπω Ανατολή, και Νέα Ζηλανδία

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία και ταξιδιωτικοί πράκτορες, όπως είχε γράψει στο epixeiro.gr τον Σεπτέμβριο του 2022, έχουν από πέρυσι ξεκινήσει να συνάπτουν μεγάλες συμφωνίες με κυβερνήσεις, αερομεταφορείς και τουριστικούς προορισμούς της Μέσης και Άπω Ανατολής, προσφέροντας κίνητρα στους ταξιδιώτες για να πραγματοποιήσουν ένα μεγάλο ταξίδι αναψυχής σε τιμές value for money.

Οι ειδήσεις της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ