Μενού Κλείσιμο

Μια Περιφέρεια όλο… διόδια!

 

 

 

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την αύξηση των διοδίων που… έρχεται


 

 

Η επικείμενη αύξηση των διοδίων, αναμένεται να αποτελέσει ένα ακόμη οικονομικό πλήγμα για την Πιερία. Αντιδρά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας

 

Εντείνονται οι αντιδράσεις φορέων κυρίως παραγωγικών για την επικείμενη αύξηση της τιμής των διοδίων στην Εγνατία Όδό. Η αύξηση σε κάποιες περιπτώσεις θα φτάσει το 150% και τις επιπτώσεις της θα τις καταλάβουν στο πετσί τους (για μια ακόμη φορά) οι Πιεριείς.

 

Οι τιμές των διοδίων που ήδη υπάρχουν ή πρόκειται να εγκατασταθούν στην Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονές της, θα φτάσουν στα ύψη. Χαρακτηριστικότερη είναι η αύξηση της τιμής στα Μάλγαρα, όπου από 1,20 ευρώ το αντίτιμο θα διαμορφωθεί στα 2,98 ευρώ! Αυτό σημαίνει ότι η μετακίνηση από την Κατερίνη στη Θεσσαλονίκη (με επιστροφή) θα γίνει ακριβότερη, κατά 3,56 ευρώ και θα διαμορφωθεί (μαζί με το ποσό που πληρώνουν οι οδηγοί στα διόδια Αιγινίου) 10,36 ευρώ!

 

Παράλληλα, με την απόφαση που υπέγραψαν οι κύριοι Τσακαλώτος και Σπίρτζηςμ καταργείται κάθε απαλλαγή από την καταβολή του αντιτίμου των διοδίων για όλους τους οδηγούς, εκτός των ανέργων. Οι τελευταίοι θα διέρχονται από τους σταθμούς μόνο με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας, η οποία θα πρέπει να βρίσκεται σε ισχύ κατά τη διέλευση.

Συγκεκριμένα, στην ΚΥΑ αναφέρεται ότι από την 1η Ιανουαρίου 2019 αναπροσαρμόζεται η χιλιομετρική χρέωση για διέλευση από τον αυτοκινητόδρομο που διαπερνά ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα στα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα ΙΧ οχήματα, από 0,03 ευρώ ανά χλμ που είναι σήμερα. Η χρέωση αυτή θα επιβάλλεται για όλο το μήκος του κάθε τμήματος, όπως καθορίζεται από την ίδια ΚΥΑ. Ως εκ τούτου, στον σταθμό διοδίων στα Μάλγαρα, που οι οδηγοί θα πληρώνουν για ζώνη χρέωσης 59,7 χιλιομέτρων, το ύψος του αντιτίμου, από τα 1,20 ευρώ όπου βρίσκεται σήμερα, θα εκτοξευθεί στα 2,98 ευρώ, που σημαίνει αύξηση 150%!

Για τον σταθμό Παμβώτιδα, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ σήμερα), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), για τη Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ σε 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη με μήκος χρέωσης 54,3χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ 2,36 ευρώ, στον Ίασμο για 46,2 χλμ η χρέωση διαμορφώνεται σε 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ σε 2,02 ευρώ.

Για παράδειγμα, ο οδηγός ενός ΙΧ αυτοκινήτου που σήμερα κάνει τη διαδρομή Πτολεμαΐδα Κοζάνης – Χρυσούπολη Καβάλας και καταβάλλει σε σταθμούς διοδίων αντίτιμα συνολικού ύψους 8,40 ευρώ, από το 2019, για την ίδια διαδρομή, θα πρέπει να βγάζει από την τσέπη του σχεδόν τα διπλάσια, δηλαδή 15,51 ευρώ, αφού, πέρα από τις αυξήσεις, θα διέρχεται, πλέον, και από τρεις νέους σταθμούς (συνολικά επτά, έναντι τεσσάρων σήμερα).

Για τον σταθμό διοδίων της Τύριας στο οδικό τμήμα Νεοχωρίου – Σελλών – Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας – Ιωαννίνων), αλλάζοντας την τιμή του διοδίου σε 3,42 ευρώ, από 2,10 ευρώ σήμερα (αύξηση 67%). Σε ό,τι αφορά τους κάθετους άξονες του αυτοκινητοδρόμου, στην Ιεροπηγή το μήκος χρέωσης καθορίζεται σε 47,2 χλμ με χρέωση 2,36 ευρώ (από 2,10 ευρώ), στους Ευζώνους για 60 χλμ με κόστος 3 ευρώ (από 1,80 ευρώ), στον Προμαχώνα για 48 χλμ με χρέωση 2,40 ευρώ και στον Στρυμονικό για 47,5 χλμ με κόστος 2,37 ευρώ.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην απόφαση, «το ύψος διοδίων τελών που θα εισπράττονται στους σταθμούς διοδίων επί της Εγνατίας Οδού και των κάθετων σε αυτήν οδικών αξόνων ορίζεται σε 0,05 €/χλμ. με ΦΠΑ για την κατηγορία οχημάτων 2 και επιβάλλεται για το μήκος χρέωσης κάθε σταθμού διοδίων.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση η απόφαση αυτή, αφορά προαπαιτούμενο για την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης και για την προώθηση του διαγωνισμού παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ.

 

Στο ΣτΕ προσέφυγε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Με απόφαση του Περιφερειάρχη, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα διόδια, ζητώντας από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο της χώρας να ακυρώσει αφενός τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων, αφετέρου την προβλεπόμενη αύξηση των τελών διέλευσης.

Η προσφυγή στρέφεται κατά του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που έχει ως αντικείμενο τη χωροθέτηση σταθμών διοδίων και τον καθορισμό τελών διοδίων στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους άξονες αυτής.

Στην προσφυγή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας αναφέρονται αναλυτικά οι υφιστάμενοι και οι υπό κατασκευή μετωπικοί σταθμοί διοδίων, καθώς και οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων.

Επίσης, δίνονται αναλυτικά στοιχεία της οικονομικής επιβάρυνσης που προκύπτει από την αύξηση στο αντίτιμο των διοδίων, όπως αυτή προβλέπεται από την ΚΥΑ.

Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ