Μενού Κλείσιμο

Αυξήσεις και ανατιμήσεις: Ο ψηφιακός κόσμος δίνει λύσεις στο επιχειρείν

Ολοένα και περισσότερο, η συζήτηση επικεντρώνεται στην αύξηση των τιμών και στο πώς αυτή επηρεάζει και τις δύο πλευρές: τόσο τους καταναλωτές, που χρειάζεται να ξοδέψουν περισσότερα -ακόμη και για είδη πρώτης ανάγκης- όσο και τις επιχειρήσεις, που αναγκάζονται να προχωρήσουν σε ανατιμήσεις.

Αυτή η αλλαγή στις τιμές, που έχει προκληθεί από την τρέχουσα οικονομική συγκυρία και που έχει οδηγήσει ακόμη και σε μια ενεργειακή κρίση- είναι βέβαιο πως έχει επηρεάσει κάθε πτυχή της επιχειρηματικότητας – και δη της μικρομεσαίας.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στα μέλη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, το 58% των επιχειρήσεων έχει επηρεαστεί «Αρκετά» έως «Πολύ» από τις πρόσφατες ανατιμήσεις. Αντίστοιχο ποσοστό (59%) δηλώνει ότι έχει επηρεαστεί η λειτουργία της επιχείρησής του («Αρκετά» έως «Πολύ») από τις πρόσφατες αυξήσεις του ενεργειακού κόστους – σχεδόν οι τέσσερις στους δέκα (37%) «Πολύ».

Εστιάζοντας στον χώρο των τροφίμων, των ποτών και της εστίασης, είναι σαφές πως έχει προκληθεί ιδιαίτερη ανησυχία από την αύξηση τιμών που παρατηρείται σε είδη που, μέχρι πριν από λίγο καιρό, θεωρούνταν ιδιαίτερα προσιτά. Ένα από αυτά, άλλωστε, είναι και το σουβλάκι, στο οποίο οι ανατιμήσεις έχουν οδηγήσει σε σοβαρό προβληματισμό.

Το τι μπορεί να κάνει μια επιχείρηση ώστε να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα, είναι μια μεγάλη συζήτηση. Σίγουρα, όμως, μια μέθοδος για να «υποστηρίξει» τους πελάτες της, τόσο εκείνους που την προτιμούν όσο και τους δυνητικούς, είναι μέσω μιας οργανωμένης παρουσίας στον ψηφιακό κόσμο. Και για για επιτευχθεί αυτό, υπάρχουν διάφοροι τρόποι.

Tips και προτάσεις

Αρχικά, το κατάστημα καλείται να δημιουργήσει λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης. Και αυτό γιατί δεν είναι αποδεκτό να διαθέτει μόνο το όνομα και το τηλέφωνο του σε έναν… τηλεφωνικό κατάλογο, όπως δεν είναι αποδεκτό να μην διαθέτει το μενού και όλες τις σχετικές πληροφορίες στην ιστοσελίδα και την Facebook Page του – από όπου μπορεί να ενημερώνει και για προσφορές.

Ένας άλλος τρόπος είναι με τη δημιουργία ενός blog -με όλα τα νέα, τα πιάτα στο μενού, ενδεχόμενα events κτλ- ή ακόμη και οι συνεργασίες με αξιόπιστους και αναγνωρισμένους reviewers, influencers και άλλους ειδικούς του χώρου, οι οποίοι θα γράψουν την γνώμη τους – ιδίως όταν πρόκειται για εστιατόριο.

Ένα άλλο σημαντικό σημείο -που μπορεί να υποστηρίξει, με πολλαπλούς τρόπους, μια επιχείρηση- είναι η καταχώρηση στις διάφορες ηλεκτρονικές πλατφόρμες delivery. Εάν το πρόβλημα δεν είναι το πιθανό κόστος (που, σε σχέση με τα οφέλη, είναι σίγουρα μικρό), η λογική του καταστήματος ή άλλοι πρακτικοί λόγοι, δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος για να μην προχωρήσει μια τέτοια ενέργεια. Άλλωστε, οι πλατφόρμες παρουσιάζουν ιδιαίτερη διείσδυση στην αγορά.

Online deals

Για παράδειγμα, στο efood, βρήκαμε το 1+1, στο οποίο, επί της ουσίας, ο χρήστης της πλατφόρμας αγοράζει δύο προϊόντα στην τιμή του ενός, αλλά και τα Rubies, που παρέχουν εκπτωτικά κουπόνια. Εντοπίζονται, φυσικά, και προσφορές όπως τα γεύματα με 5 ευρώ, τα Breakfast Deals και η «Τυχερή Πεινιάτα», αλλά και οι συνεργασίες με γνωστά brands της αγοράς, όπως η μπύρα Alfa και η Coca-Cola, από τις οποίες προκύπτουν ειδικές προσφορές.

Η «λογική» πίσω από την παροχή τέτοιων deals είναι να βγουν κερδισμένες και οι δύο πλευρές. Αρχικά, να ωφεληθούν οι καταναλωτές, που αναζητούν σήμερα ολοένα και περισσότερους τρόπους για να εξοικονομήσουν χρήματα. Παράλληλα, να ωφεληθούν και οι επιχειρηματίες, καταφέρνοντας να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και, στο τέλος της ημέρας, τα έσοδα τους.

Ευκαιρίες για προσφορές

Είναι σαφές πως, σε μια εποχή που οι καταναλωτές βλέπουν τις τιμές να αυξάνονται, χρειάζονται ολοένα και περισσότερες ευκαιρίες για προσφορές, μέσω των οποίων μπορούν να υποστηριχθούν τόσο οι «πιστοί» πελάτες όσο και να προσεγγιστούν καινούργιοι. Και είναι βέβαιο πως οι digital πλατφόρμες δίνουν λύση σε αυτό το ζήτημα, παρέχοντας νέες ευκαιρίες ανάπτυξης.

Οι ειδήσεις της Πιερίας με ένα κλικ.