Άρθρο γνώμης
Του Γεωργίου-Μιχάλη Παπαδόπουλου*
Εν έτει 2019, δυστυχώς για τον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο, το Marketing ακόμη πασχίζει να βρει θέση στα στρατηγικά πλάνα στις επιχειρήσεις τις χώρας. Μια κακή φιλοσοφία επιχειρηματικότητας έχει μετατρέψει το Marketing απλά σε πωλήσεις, καταργώντας έτσι την ουσιαστική του αξία. Αντίθετα λοιπόν με την άποψη που επικρατεί, το Marketing αφορά όλες εκείνες τις ενέργειες, οργανισμούς και διαδικασίες που αποσκοπούν στην δημιουργία, επικοινωνία, διανομή και ανταλλαγή αγαθών και υπηρεσιών, που έχουν αξία για τον καταναλωτή ή τον πελάτη (American Marketing Association, 2013).
Ας ξεκαθαρίσουμε επομένως, από την αρχή αυτού του άρθρου, τι δεν είναι Marketing.
-Δεν είναι μόνο διαφήμιση. Η προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών σας, είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι της συνολικής παρουσίας του Marketing στην επιχείρησή σας.
-Δεν είναι πωλήσεις. Είναι σίγουρα ένα μέσο για να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα, ενώ σαν λειτουργία συνεργάζεται με τις πωλήσεις. Όμως, έχουν διαφορετικό σκοπό. Το Marketing αποσκοπεί στην δημιουργία θεμιτών από την αγορά προϊόντων, ενώ οι πωλήσεις τα προωθούν στην αγορά.
-Δεν είναι Branding. Όπως και για την διαφήμιση, η δημιουργία μιας μάρκας ανήκει στο Marketing, αλλά δεν περιορίζεται μόνο σε αυτήν.
Το Marketing σαν λειτουργία ευεργετεί μια επιχείρησή με πολλά οφέλη, που την κάνουν να είναι περισσότερο ανταγωνιστική και, εν καιρώ, της προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες βελτίωσης. Είναι το στηθοσκόπιο που σας επιτρέπει να ακούσετε τον παλμό της αγοράς. Σας παροτρύνει να μάθετε πραγματικά το κοινό σας, να δείτε τις ανάγκες του, και να προσαρμόσετε τις προσφορές σας γύρω από αυτό. Άλλωστε, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σας είναι για τους πελάτες σας, και όχι για εσάς.
Αυτή η λειτουργία θα έπρεπε να βρίσκει εφαρμογή σε επιχείρηση κάθε μεγέθους. Δεν είναι μόνο οι πολυεθνικές που χρειάζεται να μάθουν το κοινό τους, αλλά και κάθε μικρομεσαία επιχείρηση ξεχωριστά. Προφανώς και, στη δεύτερη περίπτωση, δεν υπάρχει το αντίστοιχο Budget. Όμως, δεν είναι αυτό που χρειάζεται να γίνει τότε.
Εάν είστε ένας ακόμη μικρομεσαίος επιχειρηματίας, δοκιμάστε να μιλήσετε πραγματικά με τους πελάτες σας. Ρωτήστε τους για την καθημερινότητά τους, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, και το σημαντικότερο, ακούστε ό,τι έχουν να σας πουν. Βρείτε προβλήματα που μια μεγάλη μερίδα του κοινού σας διαθέτει, και προσπαθήστε να δείτε πως μπορείτε να τα λύσετε μέσα από την επιχείρησή σας. Προσφέρετέ τους αυτό που έχουν ανάγκη.
Ναι λοιπόν. Αυτό, είναι Marketing.
*O Γεώργιος-Μιχάλης Παπαδόπουλος είναι ειδικός σε θέματα Ψηφιακού Marketing
και Κειμενογραφίας στο διαδίκτυο.
Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.