Διοίκηση χωρίς λογικές «τσιφλικιού»
Λίγες ώρες πριν την ορκωμοσία του νέου Δημοτικού Συμβουλίου Κατερίνης, ο νικητής των εκλογών του περασμένου Μαϊου Κώστας Κουκοδήμος, σε αποκλειστική συνέντευξη στην ΕΠΤΑ δίνει το στίγμα των προθέσεων της διοίκησής του. Τα πάθη και οι εντάσεις που πάντα δημιουργεί μια προεκλογική περίοδος έχουν καταλαγιάσει και πλέον ο μεγάλος αντίπαλος για κάθε νέα δημοτική αρχή είναι η πραγματικότητα και τα προβλήματα που καλείται να επιλύσει.
Αναμφισβήτητα για τον Δήμο Κατερίνης το νούμερο ένα πρόβλημα είναι ο εκτροχιασμός των οικονομικών και ο ορατός κίνδυνος να τεθεί σε «επιτροπεία». Ο νέος δήμαρχος Κατερίνης αναλύει το σχέδιό του και κυρίως την φιλοσοφία της διοίκησης του, για την επόμενη τετραετία. Χαρακτηρίζει «εύκολη λύση» την αύξηση των δημοτικών τελών, η οποία όμως απλά κρύβει το πρόβλημα «κάτω από το χαλί» και επικεντρώνει στη «χρηστή διαχείριση» με… παραδείγματα
Μιλάει για την συνεργασία του με τον Γιώργο Νταντάμη τις προτεραιότητες, αλλά και τις πρώτες παρεμβάσεις που θα δώσουν χώρο –κυριολεκτικά και μεταφορικά- στο δημότη της Κατερίνης. Ξορκίζει «αυτοκρατορικές» λογικές και επιμένει στον καθημερινό έλεγχο της διοίκησής του από τους δημότες, υπογραμμίζοντας πως «δεν μπορεί ο δήμαρχος να μπαίνει από την πίσω πόρτα στο γραφείο του και από την πίσω πόρτα να φεύγει.»
Εμείς κρατάμε ένα ακόμη σημείο από τα όσα αναφέρει λίγο πριν την ορκωμοσία του ο κ. Κουκοδήμος: «Σε ένα χρόνο από σήμερα, όλα αυτά θα τα δείτε αποτυπωμένα στα οικονομικά δεδομένα του δήμου!»
Η συνέντευξη
Ερ.: Ποια η εικόνα της οικονομικής κατάστασης του δήμου. Και προεκλογικά την περιγράψατε στους δημότες. Είναι πολύ διαφορετική από εκείνη που φανταζόσασταν;
Απ.: Είχα άποψη για το πού βαδίζει οικονομικά ο δήμος, αλλά η κατάσταση που παραλαμβάνει η νέα διοίκηση, με μια λέξη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί επιεικώς τραγική. Γνωρίζαμε ότι υπήρχαν ανοίγματα, γνωρίζαμε ότι λόγω και της προεκλογικής περιόδου η απελθούσα διοίκηση θα «έπαιζε τα ρέστα της», αλλά είχαμε μια μικρή ελπίδα πως κάπου θα υπήρχε και μια αυτοσυγκράτηση.
Τα 8 εκατομμύρια άμεσες υποχρεώσεις, που ενδεχομένως να γίνουν και 10 μέχρι το τέλος του έτους, είναι ένα ασύλληπτο νούμερο, αν σκεφτεί κανείς ότι την 31η Δεκεμβρίου 2018 αυτό το χρέος ήταν κάτι περισσότερο από 3 εκατομμύρια ευρώ.
Σ’ αυτές τις υποχρεώσεις δεν συμπεριλαμβάνονται υποχρεώσεις δημοτικών επιχειρήσεων και εταιρειών, οι οποίες έχουν συνάψει σειρά δανείων με εγγυητή τον Δήμο Κατερίνης και την περιουσία του. Εκτιμώ ότι το συνολικό ύψος υποχρεώσεων είναι πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Ο αγώνας μας από τις πρώτες ημέρες ανάληψης των καθηκόντων θα είναι να αποφύγουμε την επιτροπεία και εκτιμώ ότι έστω και δύσκολα θα την αποφύγουμε.
Ερ. Η κατάσταση που περιγράφετε, υποστηρίζουν κάποιοι, πως προετοιμάζει το έδαφος για αυξήσεις δημοτικών τελών…
Απ.: Η αύξηση των δημοτικών τελών είναι η εύκολη λύση. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να πάμε σε τέτοιου είδους λύσεις. Εννοείται πως τα χρέη που δημιούργησαν οι προηγούμενες διοικήσεις βαραίνουν όλους τους δημότες. Η οποιαδήποτε αύξηση των δημοτικών τελών απλά θα κάλυπτε το πρόβλημα και δεν θα το έλυνε. Η εικόνα που έχω μέχρι σήμερα, είναι πως το πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε επειδή δεν αυξήθηκαν τα δημοτικά τέλη, αλλά επειδή οι δαπάνες, ειδικά το 2019 εκτοξεύθηκαν στα ύψη!
Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες –θα το κάνω με την ανάληψη των καθηκόντων- θα σταθώ μόνο στην άρδευση. Η εικόνα που έχω είναι πως εκατομμύρια ευρώ, δεν εισπράχθηκαν για ευνόητους λόγους. Θα ζητήσουμε αναλυτική ενημέρωση από τον κάθε υδρονομέα για το τι εισπράχθηκε και το τι δεν εισπράχθηκε. Ευτυχώς υπάρχει η δυνατότητα διασταύρωσης των στοιχείων από τον ΟΣΔΕ. Δεν μπορεί πχ μια περιοχή με 500 στρέμματα επιδοτούμενων καλλιεργειών, να έχει πληρώσει για άρδευση μόνο για τα 100. Και βέβαια –και ίσως αυτό να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον- εκεί που θα επικεντρώσουμε είναι το «γιατί», ώστε όλοι να διαμορφώσουν μια καθαρή εικόνα για το πώς αντιλαμβάνονταν κάποιοι το Δήμο.
Σας διαβεβαιώνω ότι οι λογικές του «τσιφλικιού» δεν μας αντιπροσωπεύουν και πολύ σύντομα θα το διαπιστώσουν οι δημότες.
Στο πλαίσιο αυτό θα ζητήσουμε τη συνδρομή και των θεσμοθετημένων αρχών του Κράτους, θα διερευνήσουμε για παράδειγμα, αν και κατά πόσο η οικονομική κατάσταση του δήμου θα ήταν καλύτερη σε περίπτωση που εισακούονταν οι προτάσεις και οι εισηγήσεις της Οικονομικής Υπηρεσίας του δήμου μας, κατά πόσο ο εκτροχιασμός των δαπανών και εξόδων που εντόπισε η υπηρεσία θα είχαν αποφευχθεί και ποιοι έχουν την ευθύνη. Ποιοι δεν έκαναν το καθήκον τους -αν και γνώριζαν την κακή οικονομική κατάσταση- και ποιοι κώφευαν στα προειδοποιητικά καμπανάκια των υπηρεσιών και κατά πόσο είχαν το δικαίωμα να το πράξουν.
Θα είναι πρώτη μας προτεραιότητα.
Ερ.: Ο περιορισμός των δαπανών συνεπάγεται και περικοπές σε κοινωνικές δομές και υπηρεσίες; Θα υπάρξουν επιπτώσεις σε συντήρηση αθλητικών εγκαταστάσεων, ΚΑΠΗ, παιδικούς σταθμούς και εκπαίδευση;
Απ.: Εμείς τον περιορισμό των δαπανών τον αντιλαμβανόμαστε ως χρηστή διαχείριση. Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά. Καμιά κοινωνική δομή ή υπηρεσία δεν μπορεί να λειτουργεί με απεριόριστο προϋπολογισμό, πολύ περισσότερο όταν τα οικονομικά δεδομένα είναι συγκεκριμένα. Και επειδή τα οικονομικά δεδομένα είναι συγκεκριμένα, δεν μπορεί αλόγιστα να δαπανά χρήματα για υπηρεσίες ή και αγαθά που στην «αγορά» υπάρχουν σε άλλες τιμές. Στη δική μας φιλοσοφία, μια υπηρεσία πρέπει να παρέχεται επειδή την έχει ανάγκη η κοινωνία και όχι επειδή την έχει ανάγκη ένας προμηθευτής, ο οποίος μπορεί να τυγχάνει και φίλος μας.
Η διαφορά στη δική μας φιλοσοφία με αυτή που επικρατούσε μέχρι σήμερα είναι νομίζω διακριτή.
Η διατήρηση των αθλητικών εγκαταστάσεων ή και η βελτίωσή τους, η λειτουργία των παιδικών σταθμών, των σχολείων των ΚΑΠΗ ή και όποιων άλλων δομών, είναι βέβαιο ότι μπορεί να επιτευχθεί με λιγότερα χρήματα και χρηστή διαχείριση στο μάξιμουμ. Σε ένα χρόνο από σήμερα, όλα αυτά θα τα δείτε αποτυπωμένα στα οικονομικά δεδομένα του δήμου!
Ερ.: Αντιλαμβάνομαι πως το κρίσιμο κομμάτι είναι να αποφύγει σε πρώτη φάση ο Δήμος μια «μνημονιακή» κατάσταση. Έχετε ενημερώσει τους αρμόδιους υπουργούς;
Απ.: Από την πρώτη στιγμή που ενημερώθηκα για το ενδεχόμενο, φρόντισα να επικοινωνήσω με τον υπουργό Οικονομικών. Με τον Χρήστο Σταϊκούρα, συναντήθηκα την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα όπου του εξέθεσα αναλυτικά το πρόβλημα. Διαμόρφωσε καθαρή εικόνα για το τι συμβαίνει, αλλά και για το ποιοι έχουν την ευθύνη του εκτροχιασμού των οικονομικών.
Το επόμενο διάστημα, θα συναντηθώ με τον Υπουργό Εσωτερικών ο οποίος είναι ο καθ’ ύλη αρμόδιος για θέματα αυτοδιοίκησης. Έχω εμπιστοσύνη και στον κ. Σταϊκούρα και στον κ. Θεοδωρικάκο, πως θα συμβάλουν στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους στην επίλυση των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο Δήμος Κατερίνης. Το σίγουρο είναι πως είμαι διατεθειμένος να δω, όποιον υπουργό χρειαστεί ή ακόμη και τον πρωθυπουργό για να επαναφέρω το Δήμο στις «ράγες».
Όπως είμαι διατεθειμένος και εγώ, αλλά και ο κ. Νταντάμης να προχωρήσουμε σε διαχειριστικό έλεγχο τουλάχιστον σε βάθος δεκαετίας στα οικονομικά του Δήμου. Αν δεν ερευνήσουμε με κάθε λεπτομέρεια τι πήγε στραβά, ποιες πολιτικές ή και σκοπιμότητες οδήγησαν το Δήμο στο σημείο που είναι σήμερα, δεν θα καταφέρουμε να κλείσουμε τα «παράθυρα» και τις «πόρτες» σε φαινόμενα εκτροχιασμού των οικονομικών.
Σας διαβεβαιώνουμε, ότι δεν θα διστάσουμε να πούμε ονόματα. Το χρωστούμε στους δημότες και σ’ αυτούς λογοδοτούμε. Εμείς από τον έλεγχο δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα και κανέναν. Όπως και κανείς που δεν ευθύνεται δεν έχει να φοβηθεί κάτι.
Ερ.: Παρακολουθώντας τις εξελίξεις, βλέπω ότι θα κινηθείτε στο ίδιο «μοντέλο διοίκησης» με αυτό που υπήρχε μέχρι σήμερα. Τι σας κάνει να πιστεύετε ότι θα είναι αποτελεσματικό;
Απ.: Νομίζω ότι εδώ κάνετε ένα σοβαρό λάθος. Μπορεί όντως το οργανόγραμμα το δήμου να είναι το ίδιο, αλλά είναι κάτι που πριν αναλάβουμε δεν μπορούμε να το αλλάξουμε. Σε πρώτη φάση, πρέπει να κινηθούμε πάνω στο υπάρχον οργανόγραμμα. Θα υπάρξουν όμως αλλαγές σε θέσεις και πρόσωπα. Πέρα από τις πολιτικές θέσεις, είμαστε αναγκασμένοι να επαναξιολογήσουμε τις θέσεις κλειδιά σε διοικητικό επίπεδο. Όλοι μας καθημερινά θα δίνουμε εξετάσεις. Είμαι πεπεισμένος ότι η συντριπτική πλειοψηφία του στελεχιακού δυναμικού του Δήμου, έχει και τις δυνατότητες και την διάθεση να πάει το Δήμο ένα βήμα πιο μπροστά. Σαφώς θα έχουμε απαιτήσεις ενδεχομένως περισσότερες από όσες σήμερα, αλλά απαιτήσεις έχουν από εμάς και οι δημότες! Σ΄ αυτούς δίνουμε αναφορά και αυτοί είναι θα είναι οι καθημερινοί κριτές μας.
Πρόθεσή μας είναι να μην αδικήσουμε κανέναν εργαζόμενο. Πρόθεσή μας είναι να ενεργοποιήσουμε την κάθε μια και τον κάθε εργαζόμενο να δώσει αυτό που μπορεί, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα ανεχθούμε πρακτικές «ωχαδερφισμού» και συμπεριφορές που προσβάλουν τον δημότη. Πιστεύω, πως είμαστε τυχερός δήμος σε ότι αφορά την ποιότητα της πλειοψηφίας του στελεχιακού δυναμικού, αρκεί να του δώσουμε την ευκαιρία και το κίνητρο να το αποδείξει, μακριά από «αυτοκρατορικές» συμπεριφορές αιρετών.
Πέρα από αυτά όμως –και αυτό έχει σχέση με το μοντέλο διοίκησης- οι πρώτες ενέργειες της νέας δημοτικής αρχής θα επικεντρωθούν στο να δώσουν περισσότερο χώρο –κυριολεκτικά και μεταφορικά- στο δημότη. Δεν μπορεί πχ ο δήμαρχος και οι συνεργάτες του να έχουν 200 τετραγωνικά με «κρυφούς και τυφλούς» ή ακόμη και «προσωπικούς» χώρους και οι δημότες στα ΚΕΠ να συνωστίζονται με 40 βαθμούς θερμοκρασία σε 50 τετραγωνικά. Δεν μπορεί ο δήμαρχος να μπαίνει από την πίσω πόρτα στο γραφείο του και από την πίσω πόρτα να φεύγει. Δεν μπορεί να μην δέχεται θεσμικούς φορείς στο γραφείο του ή ακόμη και δημότες.
Όλα αυτά αλλάζουν! Το γραφείο του δημάρχου μεταφέρεται, μικραίνει, αλλά ανοίγει για δημότες και φορείς. Χωρίς κρυφά και τυφλά σημεία. Ήδη έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός του νέου γραφείου δημάρχου ο οποίος θα υλοποιηθεί με προσωπική μου δαπάνη.
Αναβαθμίζεται και μεγαλώνει ο χώρος του ΚΕΠ, ο οποίος θα επεκταθεί στο χώρο που σήμερα φιλοξενείται το δημοτικό ραδιόφωνο. Δημιουργούνται χώροι υποδοχής και υγιεινής για τους εργαζόμενους, που σήμερα είναι ανύπαρκτοι!
Όλες οι υπηρεσίες που συνωστίζονται δίπλα στο ΚΕΠ, όπως η δημοτική αστυνομία, το γραφείο τοπικής ανάπτυξης και επιπλέον άλλες υπηρεσίες όπως η πολεοδομία και το αρχείο του Δήμου Κατερίνης που βρίσκεται στα υπόγεια μεταφέρονται στον α’ όροφο, σε χώρους που έως σήμερα ήταν της αποκλειστικής χρήσης του πρώην δημάρχου.
Περισσότερος χώρος βέβαια θα δοθεί στους δημότες και μέσα από τις εφαρμογές της τεχνολογίας, όπου άμεσα θα μπορούν να καταθέτουν το αίτημά τους και άμεσα να διεκπεραιώνεται, χωρίς να «υποχρεώνονται» στον κάθε αιρετό. Είναι το μεγάλο στοίχημα για να επανέλθει η εμπιστοσύνη στη σχέση δημότη διοίκησης. Και για να γίνει αυτό, χρειάζονται καθαροί όροι, τους οποίους είμαστε αποφασισμένοι να θεσπίσουμε σε κάθε υπηρεσία και με κάθε κόστος.
Πρώτης προτεραιότητας όμως για εμάς είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη λειτουργία όλων των υπηρεσιών και δομών από 1η Σεπτέμβρη.
Να υπενθυμίσω ότι σε 11 ημέρες από την ανάληψη των καθηκόντων μας ανοίγουν τα σχολεία, οι παιδικοί σταθμοί. Θα προτάξουμε ο,τι έχει σχέση ειδικά με τα παιδιά μας και τις δομές που αφορούν ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, ακόμη και αν τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά.
Ερ.: Την 1η Σεπτέμβρη και στον Δήμο Κατερίνης μπαίνει σε εφαρμογή το μεγάλο εγχείρημα της συνεργασίας δύο συνδυασμών για τη διοίκηση. Δεν θα αναφερθώ στα θέματα που συμφωνείτε με τον κ. Νταντάμη. Θα ρωτήσω όμως για εκείνα που ενδεχομένως να διαφωνείτε και που μπορεί κάποια στιγμή να έρθουν και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Πώς θα «περάσουν» χωρίς να δημιουργηθούν «ρωγμές» στη συνεργασία;
Απ.: Από την επομένη του πρώτου γύρου των εκλογών της Αυτοδιοίκησης και εγώ και ο κ. Νταντάμης δείξαμε απίστευτη ετοιμότητα και γενναιότητα συνεργασίας. Καταθέσαμε μια πρόταση ενόψει του β’ γύρου στους δημότες της Κατερίνης η οποία υπερψηφίστηκε. Αποδείξαμε και εγώ και ο κ. Νταντάμης, ότι μπορούμε να πάμε «κόντρα στο ρεύμα» χωρίς να αποκλίνουμε της λογικής. Είμαστε δύο διαφορετικοί χαρακτήρες, αλλά έχουμε ένα κοινό. Έχουμε τη διάθεση να ακούσουμε ο ένας τον άλλον και κυρίως την ωριμότητα να βρούμε τη χρυσή τομή και να συνεργαστούμε με εντιμότητα και σύνθεση. Ούτε εγώ, αλλά θεωρώ πως ούτε ο Γιώργος Νταντάμης διεκδικούμε το αλάθητο. Και οι δύο αναγνωρίζουμε πως ο συνδυασμός του άλλου σε κάποια σημεία ενδεχομένως, να έχει πιο καλές προτάσεις για την πόλη. Και εκεί ακριβώς είναι η πεμπτουσία. Η πόλη και πώς αυτή θα πάει ένα βήμα μπροστά, πώς θα ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις. Θεωρώ, πως τα στελέχη και των δύο συνδυασμών έχουν την ωριμότητα να αντιμετωπίσουν τυχόν «προκλήσεις» που θα βάλει η αντιπολίτευση, θέλοντας να δυναμιτίσει αυτήν την συνεργασία. Νομίζω ότι πολύ σύντομα θα δείτε, πόσο αποφασισμένα είναι τα στελέχη των δύο συνδυασμών να προχωρήσουν μαζί και πόσο αποφασισμένη είναι η μειοψηφία να βάλει τρικλοποδιές στην πόλη, επιχειρώντας να διαρρήξει αυτήν τη συνεργασία.
Δεν πιστεύω ότι θα δώσουμε το δικαίωμα ούτε εγώ, ούτε ο κ. Νταντάμης, να δημιουργηθούν «ρωγμές» σ’ αυτήν την συνεργασία, διότι και οι δύο γνωρίζουμε καλά τις υποχρεώσεις μας απέναντι στους δημότες, που έκαναν μια τεράστια υπέρβαση, κόντρα σε θεούς και δαίμονες, αναθέτοντας με την ψήφο τους σε μας, τη διοίκηση.
Ερ.: Και για το Δήμο Κατερίνης, πέρα από την καθημερινότητα, υπάρχει και η επόμενη μέρα του σχεδιασμού. Έχετε μπροστά σας το νέο ΕΣΠΑ 2020-2024. Υπάρχει ο κίνδυνος να αναλωθεί η νέα διοίκηση στη διαχείριση της καθημερινότητας και να χάσει το «τρένο»; Και τελικά, πού θέλει να πάει η νέα διοίκηση την πόλη μέσα από τις Ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις;
Απ.: Όπως δεσμεύτηκα προεκλογικά, πρώτη προτεραιότητα του δήμου Κατερίνης και της νέας διοίκησης και σ’αυτό συμφωνούμε απόλυτα με τον Γιώργο Νταντάμη, είναι η δημιουργία γραφείου στις Βρυξέλλες.
Πρώτη μας προτεραιότητα το ΕΣΠΑ 2020 -2024 κα οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις που η προηγούμενη διοίκηση άφησε στα αζήτητα.
Δεύτερος κεντρικός κοινός στόχος η διαχείριση της καθημερινότητας του δημότη.
Απόλυτα διακριτοί οι στόχοι και απόλυτα ξεκάθαροι οι ρόλοι.
Ήδη έχουμε πραγματοποιήσει τις πρώτες μας επαφές με στελέχη στις Βρυξέλλες, και τον Οκτώβρη θα πραγματοποιηθεί επίσημη επίσκεψη του δήμου Κατερίνης συμμετέχοντας στο πρόγραμμα European Week Regions and Cities.
Εκεί θα γίνουν επαφές με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για προγράμματα και χρηματοδοτήσεις ΟΤΑ.
Πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε στους δημότες μας τη δημιουργία γραφείου –συνδέσμου συνεργασίας στις Βρυξέλλες.
Ερ.: Χρειάζεται ένας δήμος γραφείο στις Βρυξέλλες;
Απ.: Ναι. Γιατί εκεί λαμβάνονται αποφάσεις που μας αφορούν άμεσα με θεσμικό και οικονομικό ενδιαφέρον, από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ. Και εκεί κλείνονται συμφωνίες μεταξύ τοπικών αυτοδιοικήσεων, εταιριών και επενδυτών από τις οποίες είμαστε απόντες. Δεν είναι τυχαίο ότι υπάρχουν σήμερα περισσότερα από 300 γραφεία ακόμα και αυτοδιοικήσεων από χώρες (π.χ. Τουρκία, Σερβία) που δεν ανήκουν στην ΕΕ.
Ερ.: Είναι εποχή για τον Δήμο Κατερίνης για επιπλέον έξοδα και διατήρηση ενός γραφείου στις Βρυξέλλες;
Απ.: Ακριβώς τώρα είναι η εποχή. Το κόστος του γραφείου είναι επένδυση, δεν είναι έξοδο. Άλλωστε γραφεία εκπροσώπησης έχουν πολύ πιο φτωχές ή πιο μικρές περιφέρειες και μάλιστα συχνά με περισσότερους από έναν υπαλλήλους. Το γραφείο αποτελεί το όχημα για να έρθουν περισσότερα χρήματα είτε με τη μορφή προγραμμάτων, είτε με τη μορφή άμεσων χρηματοδοτήσεων είτε με τη μορφή επενδύσεων.
Ένα γραφείο εκπροσώπησης ουσιαστικά αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο δικτύωσης και λόμπυ. Και μπορεί να έχει μεταξύ άλλων τους παρακάτω τομείς αρμοδιότητας:
-Χρηματοδοτήσεις
Το συντονισμό των υποβαλλόμενων και υλοποιούμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Στόχος τα προγράμματα στα οποία θα συμμετέχει ο δήμος να λειτουργούν προστιθέμενα στις προτεραιότητες και τις δράσεις του.
Αναζήτηση των απαραίτητων εταίρων και δημιουργία ισχυρών συνεργασιών που θα μπορούν να διεκδικήσουν ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις εκτός ΕΣΠΑ.
Επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την Επιτροπή Περιφερειών κτλ για την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων με βάση τις προτεραιότητες και της οδηγίες της δημοτικής αρχής.
-Πληροφόρηση
-Προβολή
Τα πρώτα αποτελέσματα θα φανούν μέσα στον πρώτο χρόνο, ωστόσο πρόκειται σαφώς για μακροπρόθεσμη επένδυση που θα αποδώσει σταδιακά. Για να υπάρξουν συγκεκριμένα αποτελέσματα θα ήταν καλό να γίνει ένας σαφής τριετής προγραμματισμός με ετήσιες απολογιστικές εκθέσεις και αναπροσαρμογή στόχων.
Ενημέρωση από την εβδομαδιαία εφημερίδα Επτά. Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.
Ακολουθήστε μας:
FB: Εφημερίδες Επτά & Πολιτεία
YouTube: Εφημερίδες Επτά & Πολιτεία
Instagram: efimerides_epta_politeia
Οι ειδήσεις της Κατερίνης και της Πιερίας με ένα κλικ.