Αφορμή για το παρακάτω κείμενο στάθηκαν οι δυο φωτογραφίες που μου έστειλε η συνάδερφος θεατρολόγος Μαριάνα Ρίζου που απεικονίζουν τα τεράστια οφέλη του μαθήματος της θεατρικής αγωγής. Δεν είναι η πρώτη φορά που τα παιδιά εκφράζουν τον ενθουσιασμό και την αγάπη τους για το μάθημα αυτό, όμως ειδικά φέτος, τα παιδιά που έχουν την ευκαιρία να το παρακολουθήσουν είναι λιγότερα από ποτέ. Γράφω αυτό το άρθρο εκ μέρους αυτών των παιδιών γιατί παρόλο που είναι τα μόνα που δεν έχουν ευθύνη για όσα συμβαίνουν στην εκπαίδευση, είναι αυτά που θυσιάζονται πρώτα.
Η θεατρική αγωγή, όπως και όλες οι τέχνες, ίσως υποβαθμίζεται στα μάτια των πολλών, οι οποίοι νομίζουν ότι είναι απλώς ένα μάθημα στο οποίο τα παιδιά παίζουν, άρα μπορεί να το κάνει ο οποιοσδήποτε εκπαιδευτικός. Από την επαφή μου με τα παιδιά γνωρίζω ότι στα περισσότερα σχολεία το μάθημα αναλαμβάνει ο δάσκαλος της τάξης και ή τα παιδιά βγαίνουν στο προαύλιο να παίξουν ή μένουν στην τάξη να ζωγραφίσουν ή χρησιμοποιεί την ώρα ο δάσκαλος για να καλύψει την ύλη σε κάποιο από τα υπόλοιπα μαθήματα. Επομένως τα παιδιά δεν έχουν την παραμικρή ευκαιρία να ξεφύγουν από το πιεστικό πρόγραμμα του σχολείου και να βυθιστούν στη μαγεία του θεάτρου.
Σε έναν κόσμο που η αξία ενός ανθρώπου καθορίζεται από μετρήσιμα προσόντα, η θεατρική αγωγή καλλιεργεί αξίες όπως ο σεβασμός, η αποδοχή και η υπομονή που ως κοινωνία τείνουμε να ξεχάσουμε. Καλλιεργεί τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την κριτική σκέψη. Βοηθάει τα παιδιά, και ιδιαίτερα τα πιο εσωστρεφή, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση. Μέσα από την ομαδική δουλειά αναπτύσσουν την κοινωνικότητά τους και μαθαίνουν τη σημασία της συνεργασίας αλλά και εκτιμούν τη διαφορετικότητα του καθενός, που προσφέρει στον κοινό στόχο ό,τι έχει. Κανείς δεν περισσεύει και κανείς δεν είναι υποδεέστερος. Για όλους αυτούς τους λόγους η θεατρική αγωγή- όπου διδάσκεται- είναι το αγαπημένο μάθημα όλων των παιδιών.
Στο νομό Πιερίας, των εξήντα-έξι δημοτικών σχολείων, προσελήφθησαν μόλις τέσσερις θεατρολόγοι, πράγμα που σημαίνει ότι μόνο στο ένα τέταρτο από αυτά διδάσκεται το μάθημα της θεατρικής αγωγής. Ένα μάθημα που μόνο στις πρώτες τέσσερις τάξεις του δημοτικού έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν οι μαθητές και όμως το στερούνται και από εκεί. Αυτό είναι καιρός να αλλάξει και νομίζω πως οι πρωτοβάθμιες έχουν τον τρόπο.
Κυριακή Γρηγοριάδου
Απόφοιτη Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας ΑΠΘ
και Τμήματος Θεάτρου ΑΠΘ
Οι ειδήσεις της Πιερίας με ένα κλικ.