Στη σύνταξη φακέλου για την προκήρυξη της μελέτης εφαρμογής για το «Χατζόγλειο» προχωρά η ΠΕ Πιερίας
Στην δημιουργία ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού, επιμορφωτικού, πολιτιστικού και κοινωνικού πολυχώρου, στοχεύει η Π.Ε. Πιερίας, η οποία ανακοίνωσε χθες πως προχωρά στη σύνταξη φακέλου δημόσιας σύμβασης για την προκήρυξη της μελέτης εφαρμογής, έχοντας ως κεντρική ιδέα της προμελέτης την πρόταση που βραβεύθηκε με το Β΄ Βραβείο στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό
«Η Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας για την επαναχρησιμοποίηση του κτίριου «Χατζόγλειο Σχολείο» ιδιοκτησίας της, με το βέλτιστο τρόπο και τις επιταγές της κείμενης νομοθεσίας και έχοντας ολοκληρώσει με μεγάλη επιτυχία τη διενέργεια ανοικτού Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Ιδεών, δεδομένου ότι το κτίριο αυτό αποτελεί αξιόλογο τεχνικό έργο και η ευρύτερη κοινωνική, αρχιτεκτονική, πολεοδομική, συμβολική και περιβαλλοντική σημασία του, καθώς και η λειτουργία του, o όγκος του, η θέση του και η χρήση του, έχουν σημαντική επίδραση στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της ΠΕ Πιερίας αλλά και στην ευρύτερη εικόνα του δημόσιου χώρου στην πόλη της Κατερίνης, προχωρά στη σύνταξη φακέλου δημόσιας σύμβασης για την προκήρυξη της μελέτης εφαρμογής, έχοντας ως κεντρική ιδέα της προμελέτης την πρόταση που βραβεύθηκε με το Β΄ Βραβείο στον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό με τίτλο «Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Ιδεών για την ανακαίνιση-επαναχρήση του “Χατζόγλειου Σχολείου” ιδιοκτησίας Π.Ε. Πιερίας» των αρχιτεκτόνων μηχανικών Χατζηευγενιάδου Άννα και Λαυρεντάκη Ζωή, οι οποίες ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερα αξιόλογες ιδέες στο τρόπο ανάδειξης διαχείρισης του κελύφους, καθώς και στην επίλυση της λειτουργίας των επιμέρους ξεχωριστών λειτουργιών που συνυπάρχουν σε διαφορετικές ώρες της ημέρας στο ίδιο κέλυφος και γενικώς ανταποκρίθηκαν με τον καλύτερο τρόπο στις απαιτήσεις του Αγωνοθέτη», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.
Να σημειωθεί πως αντικείμενο του διαγωνισμού ήταν η επανάχρηση του κτιρίου στις ανάγκες ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού,επιμορφωτικού, πολιτιστικού, και κοινωνικού πολυχώρου. Σκοπός του κτιρίου είναι να φιλοξενήσει χρήσεις συνυφασμένες με την εκπαίδευση, την επιμόρφωση, που θα προάγουν τον πολιτισμό, την παιδεία και την κοινωνική επαφή όλων των ηλικιών.
Σύμφωνα με την Τεχνική Έκθεση, «στόχος της παρέμβασης είναι η αποκατάσταση του ιστορικού νοήματος και η ανάδειξη της ξεχωριστής ταυτότητας του ‘Χατζόγλειου Σχολείου’.
Στα πλαίσια της Ανακαίνισης και Επανάχρησης του κτιρίου, η πρόταση μας επιδιώκει να διατηρήσει και να εντείνει τα στοιχεία που το ανάγουν σε ορόσημο / τοπόσημο για την πόλη της Κατερίνης. Να εκμεταλλευτεί σχέσεις και ποιότητες που το κτίριο ήδη διαθέτει, καθιστώντας σαφή τον δημόσιο χαρακτήρα του, με σκοπό την δημιουργία ενός ζωντανού σημείου αναφοράς μέσα στον αστικό ιστό, ενός πόλου έλξης που θα προβάλλει την τοπική πολιτιστική κληρονομιά, επιτρέποντας επιλεκτικά την ανάδυση της μνήμης του παρελθόντος.
Συγχρόνως, η πρόταση στοχεύει στην προσαρμογή του κτιρίου στις σημερινές συνθήκες και ανάγκες, μέσω της αισθητικής, λειτουργικής και ενεργειακής του αναβάθμισης.
Σκοπός της είναι να προσφέρει στην πόλη ένα σύγχρονο κέντρο πολιτισμού, ανοιχτό στην κοινωνία και φιλικό προς τον πολίτη και το περιβάλλον. Ένα κτίριο αισθητικά άρτιο, λειτουργικά οργανωμένο και συνάμα στέρεο, ανθεκτικό και οικονομικό που όχι μόνο δεν επιβαρύνει το περιβάλλον της πόλης, αλλά το βελτιώνει, το κοσμεί και το αναβαθμίζει, παράγοντας το ίδιο ενέργεια.
Σήμερα, ο χώρος του ‘Χατζόγλειου Σχολείου’ καλείται να φιλοξενήσει νέες χρήσεις, συνυφασμένες με την εκπαίδευση, την επιμόρφωση, την ενημέρωση και τον πολιτισμό. Να μετατραπεί σε ένα κοινωνικό – πολιτιστικό πολυχώρο, προάγοντας δραστηριότητες που αφορούν την αναψυχή και την επαφή διαφορετικών κοινωνικών και ηλικιακών ομάδων.
Συγκεκριμένα, οι λειτουργικές ενότητες που οφείλει να στεγάσει στα τέσσερα βασικά του επίπεδα – συνολικού εμβαδού 2.767 τμ – είναι οι εξής:
Ισόγειο: Κέντρο Πληροφόρησης της Π.Ε. Πιερίας με μικρή αίθουσα διαλέξεων και προβολών και ΚΑΠΗ
1ος όροφος: ΚΕΔΔΥ – Κέντρο Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης και Γραφεία Σχολικών Συμβούλων
2ος όροφος: Γραφειακοί χώροι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
3ος όροφος: Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, σε συνδυασμό με Χώρο Υποδοχής – Φουαγιέ (που θα περιλάβει υπηρεσίες όπως γραμματειακή υποστήριξη ενώ θα μπορεί να λειτουργεί παράλληλα ως εκθεσιακός χώρος) και Κυλικείο
Η ένταξη των ανωτέρω χρήσεων στο κτίριο, οι οποίες συνιστούν σαφώς διακριτές – αυτόνομες Χωρικές Ενότητες, στα πλαίσια μιας ενιαίας αντιμετώπισης της σύνθεσης. Η προσπάθεια διατήρησης της συνοχής και του ρυθμού του χώρου και των επιφανειών του (τόσο των εξωτερικών όσο και των εσωτερικών) συνδυάζεται με την επιδίωξη χωρικής απόδοσης του ιδιαίτερου ύφους που αντιστοιχεί σε κάθε νέα λειτουργία που πρόκειται να ενταχθεί στο κτίριο.