Η εργασία μετά το σχολείο στην Ευρώπη

Γράφτηκε από τον 

To Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUSPLUS «BRIDGES» του 3ου ΓΕ.Λ. Κατερίνης

 

 

Το καίριο θέμα της εργασίας των νέων, λόγω και της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης, πραγματεύτηκε με επιτυχία ομάδα 35 μαθητών του σχολείου μας σε συνεργασία με αντίστοιχες ομάδες μαθητών από  σχολεία της Ιταλίας, Γαλλίας, Ρουμανίας και Τουρκίας, με την καθοδήγηση 12μελούς παιδαγωγικής ομάδας καθηγητών του σχολείου μας, στη διετία 1η Σεπτεμβρίου 2014 – 31η Αυγούστου 2016.

 

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ήδη βρίσκεται στη φάση του απολογισμού. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι  μαθητές με τη συνοδεία καθηγητών τους είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν και να  συμμετάσχουν σε τέσσερις διασχολικές συναντήσεις, μία σε κάθε χώρα, στην έδρα των σχολείων – εταίρων μας, ενώ το 3ο ΓΕΛ Κατερίνης τον Μάιο του 2015 διοργάνωσε ανάλογη συνάντηση στην Κατερίνη, όπου συμμετείχαν 35 μαθητές και εκπαιδευτικοί από τις παραπάνω χώρες. Σε κάθε διασχολική συνάντηση, οι μαθητές χωρισμένοι σε τρεις διεθνικές ομάδες, σχεδίαζαν και παρουσίαζαν τρεις εικονικές καινοτόμες επιχειρήσεις, στο πλαίσιο μιας δραστηριότητας που ονομάσαμε BusinessGame (επιχειρηματικό παιχνίδι). Επιτροπή εκπαιδευτικών βράβευε την καλύτερη εικονική επιχείρηση. Συγχρόνως, όλοι οι μαθητές παρακολουθούσαν διαλέξεις ή σεμινάρια για θέματα εργασίας, απασχόλησης και επιχειρηματικότητας καθώς και μαθήματα γλώσσας ενώ γνώριζαν και τον τόπο φιλοξενίας.

Ο Διευθυντής του 3ου ΓΕΛ Γιώργος Περδίκης, αφού ευχαρίστησε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αλλά και όσους συνέβαλαν στην επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, ανέφερε: Στη διάρκεια των εργασιών οι  μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου μας έδειχναν ιδιαίτερο ζήλο και πρωτοστατούσαν στο να μελετούν, σχεδιάζουν, επικοινωνούν, διαπραγματεύονται, να έρχονται σε επαφή με ειδικούς και φορείς συνδεόμενους με το πρόγραμμα, να οργανώνουν με επαγγελματική συνέπεια συναντήσεις, να χρησιμοποιούν τα διαδικτυακά μέσα, να αξιολογούν και να σέβονται διαφορετικές κουλτούρες και να προσφέρουν και να δέχονται φιλοξενία με γνήσια ευγένεια.

Παράλληλα, θέλω να εκφράσω μερικές σκέψεις για το πρόγραμμα. Το ErasmusPlus μας έδωσε τα μέσα για να υλοποιήσουμε το κοινό μας πρόγραμμα και είμαστε ευγνώμονες γιατί όλοι οι συμμετέχοντες κερδίσαμε πολλά. Όλοι γίναμε σοφότεροι όσον αφορά την επιχειρηματικότητα, θέματα εργασίας/απασχόλησης και τη σχετική νομοθεσία, καθώς και τις ευκαιρίες απασχόλησης μετά το σχολείο στις εταιρικές χώρες και στη χώρα μας. Οι μαθητές μας  ενημερώθηκαν για τα εκπαιδευτικά συστήματα των εταίρων μας, ανέπτυξαν δεξιότητες ομαδικής εργασίας και συνεργασίας σε διεθνικό περιβάλλον, βελτίωσαν τις δεξιότητές τους στη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και στην Αγγλική γλώσσα και ήρθαν σε επαφή με την καθημερινή γλώσσα των χωρών υποδοχής, ενώ ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθησή τους. Τελευταίο αλλά όχι ελάχιστο, έκαναν Ευρωπαίους φίλους και απόλαυσαν τις επισκέψεις τους, στη BaiaMare της Ρουμανίας, τη Lyon της Γαλλίας, το Nazilli της Τουρκίας  και στη Gaeta και τη Formia της Ιταλίας.

Οι φιλοξενούμενοι εταίροι μας, μαθητές και εκπαιδευτικοί,  γεύτηκαν την πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία, μαγεύτηκαν από τις ομορφιές της περιοχής μας, εντυπωσιάστηκαν από τις επισκέψεις πολιτιστικού ενδιαφέροντος, ξεφάντωσαν στο αποχαιρετιστήριο ελληνικό γλέντι και δήλωσαν ότι θα ξανάρθουν με τις οικογένειές τους.»

 

 

Το πρόγραμμα “Bridges” και ιδιαίτερα η συνάντηση στην Κατερίνη, δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί, χωρίς την ουσιαστική συμβολή φορέων και προσώπων της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας, «τους οποίους αισθανόμαστε ως ελάχιστη υποχρέωση να ευχαριστήσουμε», ανέφερε ο κ. Περδίκης. Συγκεκριμένα:

-Την Αντιπεριφέρεια Πιερίας, το Δήμο Κατερίνης, την Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης Πιερίας και το Επιμελητήριο Πιερίας για τη συνεργασία, τις διευκολύνσεις και την εκπροσώπησή τους στις εκδηλώσεις του προγράμματος.

-Το ΤΕΙ Κατερίνης, τον Πρόεδρό του κ. Δημ. Τριανταφύλλου για την παραχώρηση των χώρων του ιδρύματος για τη διεξαγωγή των εργασιών του προγράμματος, την Γραμματέα κ. Σοφία Δεληγιαννίδου και το προσωπικό του TEI για τη αμέριστη βοήθεια στη διεξαγωγή των σεμιναρίων και των εργασιών των μαθητικών ομάδων.

-Το ίδρυμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επαγγελματική κατάρτιση CEDEFOP που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη και το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EuropeDirect του Δήμου Θεσσαλονίκης για την παραχώρηση ενημερωτικού υλικού που διανεμήθηκε στους συμμετέχοντες στη συνάντηση της Κατερίνης.

-Τον Οικονομολόγο κ. Νικόλαο Χουσουρίδη Υπεύθυνο της Εταιρείας Συμβούλων PharosInvest, τον εκπρόσωπο του Επιμελητηρίου Πιερίας κ. Αθανάσιο Κόκκινο, τις ερευνήτριες του Εθνικού Ιδρύματος Αγροτικής Έρευνας (ΕΘ.Ι.ΑΓ.Ε.) κ. Ελένη Μαλούπα και Σοφία – Ευρώπη Δαλαμπίρα, τον σύμβουλο της Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας Γεωπόνο κ. Δημήτρη Ρουκά και την επιχειρηματία κα. Χριστίνα Δεμερτζίδου για τις  εμπεριστατωμένες εισηγήσεις τους στη συνάντηση εργασιών στην Κατερίνη. Επίσης τους μαθητές του σχολείου Πρόδρομο Γιαννουλίδη και Μαρία Μουλά και την καθηγήτρια κ. Πανωραία Αντώνογλου, μέλη της ομάδας σχολικής δραστηριότητας «Εικονική Επιχείρηση ‘Ολύμπου Ευθάλεια’» για την παρουσίαση της δράσης αυτής ως ένα παράδειγμα καλής πρακτικής και την διανομή στους φιλοξενούμενους των προϊόντων της επιχείρησης (Τσάϊ Ολύμπου σε ειδική συσκευασία, τουριστικό οδηγό της ορεινής Πιερίας).

Την Οικονομολόγο κ. Λαμπρινή Δούμτση για τα μαθήματα σχεδίασης επιχειρηματικού πλάνου και βασικών οικονομικών εννοιών που παρέδωσε στους μαθητές του προγράμματος στο 1ο έτος διεξαγωγής του προγράμματος.

Τον Φορέα Διαχ/σης Εθνικού Δρυμού Ολύμπου – τον Πρόεδρο του Δ.Σ. κ Παύλο Ανδρεδάκη και ιδιαίτερα την  ξεναγό κ. Νασιοπούλου Θέμιδα, τους Υπεύθυνους της αγροτουριστικής επιχείρησης «Κτήμα Μπέλλου» κ. Λάζαρο Μπέλλο και την κα. Αφροδίτη Μπέλλου, τον καθηγητή του σχολείου μας φιλόλογο και Δρ Αρχαιολογίας κ. Πάρι Παπαγεωργίου, και την ξεναγό κα. Μαρία Κεσόγλου για τις ιδιαίτερα αξιόλογες παρουσιάσεις και ξεναγήσεις που έκαναν στις φιλοξενούμενες ομάδες μαθητών και εκπαιδευτικών στους αντίστοιχους  χώρους επίσκεψης στη διάρκεια της συνάντησης στην Κατερίνη.

Το Διευθυντή του 2ου ΕΠΑΛ Κατερίνης κ. Κύριλλο Τσερμπάκ για την πρόθυμη ανταπόκριση να παρουσιάσει εισήγηση σχετική με τις δράσεις του προγράμματος ERASMUSPLUS στην ημερίδα παρουσίασης του προγράμματος Bridges στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου στις 13-10 –2016.

Το Μουσικό Σχολείο Κατερίνης, τον Διευθυντή κ. Δημήτρη Κυριακού και τα μέλη του  μουσικού συγκροτήματος για το πρόγραμμα που παρουσίασε στην αποχαιρετιστήρια εκδήλωση της συνάντησης.

-Τέλος, την παιδαγωγική ομάδα εκπαιδευτικών και τους μαθητές του προγράμματος που ήταν οι κύριοι συντελεστές και εργάστηκαν με ζήλο  αλλά και όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές του σχολείου καθώς και το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων που ενίσχυσαν με την παρουσία τους τις εκδηλώσεις του προγράμματος και με κάθε τρόπο βοήθησαν στη διεξαγωγή του.

Με την συμβολή όλων των παραπάνω, το πρόγραμμα δεν παρέμεινε στα κλειστά όρια της σχολικής κοινότητας, αλλά αποτέλεσε ένα σημαντικό γεγονός της τοπικής κοινωνίας.

 

Παρουσίαση σε 5 χώρες

 

 

Οι εικονικές επιχειρήσεις

 

Οι μεικτές μαθητικές ομάδες των πέντε εταιρικών σχολείων, στη διάρκεια της διετίας με «εξ αποστάσεως» επικοινωνία και ομαδική εργασία στις συναντήσεις, δημιούργησαν συνολικά 15 εικονικές επιχειρήσεις ενταγμένες σε 5 γενικά θέματα - τομείς οικονομικής δραστηριότητας.

 

Τα θέματα και οι επιχειρήσεις όπως αυτές παρουσιάστηκαν στα σχολεία των 5 πόλεων που συμμετείχαν ήταν  :

Το γενικό θέμα στηνBaiaMare: “Οικολογικό σπίτι – Υγιεινή ζωή (Ξύλο, Λάσπη, Πέτρα)»

Οι εικονικές επιχειρήσεις

Ομάδα Α: «GreenshineE.Π.Ε.» Σχεδιασμός, κατασκευή και συντήρηση Πράσινων Οροφών

Ομάδα Β:  «CASA DE NATURA Ε.Π.ΕΣχεδιασμός οικολογικών σπιτιών

Ομάδα C: «EcoMaterialsΕ.Π.Ε.» Κατασκευές με παραδοσιακά τούβλα και κεραμίδια

 

Το γενικό θέμαστην Κατερίνη: «Βιολογικά αγροτικά προϊόντα (παραγωγή, προτυποποίηση, μεταποίηση και προώθηση)

Οι εικονικές επιχειρήσεις

Ομάδα Α: «Αγροτουριστική εταιρεία Do-it Organic, Eco-Hotel»

Ομάδα Β:  «TheBioilCompany» Καθετοποιημένη αγροτική επιχείρηση βιολογικών ελαιών και ελαιολάδου

Ομάδα C: «ΤheGardenofGreekGods» Επιχείρηση βιολογικής καλλιέργειας αρωματικών φυτών και βοτάνων της περιοχής του Ολύμπου με αποκλειστικά τοπικό γενετικό υλικό.

 

Το γενικό θέμα στηνRilleux-La_Pape / Lyon : «Υφάνσιμες ύλες»

Οι εικονικές επιχειρήσεις

Ομάδα Α: «LinenTr-aid»  Υφάσματα ύπνου με δίκαιο εμπόριο

Ομάδα Β:  «Flyffy Touch» “Έξυπνα” υφάσματα με νανοτεχνολογία

Ομάδα C: «SilkandLuxuryCompany” Πολυτελή μεταξωτά υφάσματα

 

Το γενικό θέμα στοNazili (Tουρκία): Κατασκευές σπιτιών

Οι εικονικές επιχειρήσεις

Ομάδα Α: «Αντισεισμικά σπίτια»

Ομάδα Β:  «Έξυπνα σπίτια»

Ομάδα C: «Προκατασκευασμένα σπίτια»

 

Το γενικό θέμα στηνFormia (Ιταλία): Τουριστικές επιχειρήσεις

Οι εικονικές επιχειρήσεις

Ομάδα Α: «Εταιρία ενοικίασης τουριστικών σκαφών»

Ομάδα Β:  «Ένα hostel για νέους»

Ομάδα C: «EuroBikeTours” Εταιρεία τουρισμού με ποδήλατα

Αξίζει να σημειωθεί, ότι νικήτρια ομάδα σε όλες τις πόλεις, αναδείχθηκε η ομάδα C

 

 

Οι μαθητές γράφουν για το πρόγραμμα Erasmus

 

Αποφάσισα να συμμετάσχω στο πρόγραμμα Erasmus, διότι μου αρέσουν τα ταξίδια στο εξωτερικό και επίσης μου αρέσει να γνωρίζω ανθρώπους από διάφορες χώρες. Με αυτό το πρόγραμμα, ταξίδεψα στη Ιταλία και έμαθα καλύτερα την ιταλική κουλτούρα όπως και τους ανθρώπους εκεί. Επιπλέον, γνώρισα άτομα κι από άλλες χώρες (όπως Γαλλία, Ρουμανία και Τουρκία), τα οποία είχαν λάβει μέρος σε αυτό το πρόγραμμα, και μάθαινα λέξεις από τις δικές τους γλώσσες ενώ κάναμε παρέα.

Οι εμπειρίες που απέκτησα από το Erasmus ήταν αρκετές και αξέχαστες όπως, και οι αναμνήσεις. Η πιο ευχάριστη εμπειρία όμως ήταν όταν μας πήγαν εκδρομή στη Νάπολη και επισκεφθήκαμε μια πολύ ωραία, μεγάλη, καθολική εκκλησία.

Τέλος, αν μου δινόταν η ευκαιρία, θα ξανασυμμετείχα σε παρόμοιο πρόγραμμα όπως το Erasmus διότι πέρασα υπέροχα και έμαθα πολλά.

Eλευθερία Ντούρου, Β΄Λυκείου , 4-10-2016

 

Ξεκινώντας το λύκειο τέλη του 2014, μία περίοδο γεμάτη αλλαγές και μεταρρυθμίσεις σ εθνικό επίπεδο και συγκεκριμένα στον τομέα που μας επηρεάζει άμεσα εμάς τους νέους, στον εκπαιδευτικό τομέα, ο οποίος εξαθλιώνεται όλο και περισσότερο, το πρώτο πράγμα που θα ήθελε ένας πρωτοετής είναι η συμμετοχή του σε ένα πρόγραμμα που θα του “έτρωγε” πολύ από τον ελεύθερο χρόνο του. Ασχέτως με το θέμα, ένα πρόγραμμα της ευρωπαϊκής ένωσης προαπαιτεί διαθέσιμο χρόνο για σεμινάρια και εργασίες. Και εγώ προσωπικά θεωρούσα, στην αρχή του χρόνου, ότι με τα πολλαπλά φροντιστήρια και τις εξωσχολικές δραστηριότητες δεν θα μπορούσα να διαθέσω τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο μου σε σχολικά προγράμματα. Παρόλα αυτά, μετά από πολλούς διαλόγους με τους καθηγητές μου και τους γονείς μου και έπειτα από μια μίνι έρευνα πάνω στο θέμα αλλά και στη φύση του προγράμματος κατέληξα ότι με τα σεμινάρια πάνω στο θέμα του προγράμματος, το οποίο θέλω να ακολουθήσω και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και με την επικοινωνία και τη συνεργασία με μαθητές άλλων χωρών, θα αποκομίσω μεγάλο εύρος γνώσεων που δεν θα αποκτούσα αν δεν έκανα πράξη όλες εκείνες τις θεωρίες περί ταξιδίων στο εξωτερικό που είχα στο μυαλό μου.

Καθώς μέλη του προγράμματος δεν ήταν μόνο πρωτοετείς αλλά και παιδιά της δευτέρας τάξης του λυκείου μας, ενημερώθηκα από τους υπεύθυνους καθηγητές πως την πρώτη χρονιά θα λάμβανα μέρος μόνο στην συνάντηση που θα γινόταν στην χώρα μας, δηλαδή δεν θα πήγαινα σε κάποιο από τα ταξίδια, κάτι που μπορούσε να με κάνει να βγω από το πρόγραμμα. Αλλά δεν το έκανα. Έδρασα με διορατικότητα και ωφελιμισμό. Διότι επί μισό χρόνο σεμιναρίων και εργασιών πάνω στο θέμα, μπόρεσα τελικά πιο άνετα να εκπληρώσω τους στόχους που ακολουθούσαν στις διάφορες συναντήσεις και όχι μόνο. Έκτος, λοιπόν, από την συνεργασία και τις φιλίες που απέκτησα κατά την διάρκεια των εργασιών και των επισκέψεων, απέκτησα και γνώσεις και εμπειρίες που κατά την γνώμη μου δεν θα αποκτούσα ποτέ.

Η επίσκεψη που κληρώθηκα να πάω μαζί με άλλες τέσσερις συμμαθήτριες και ένα συμμαθητή μου, το ταξίδι στη Λυών της Γαλλίας, ήταν μία από τις αξέχαστες εμπειρίες της μικρής ζωής μου. Από όποια πλευρά και να το δει κανείς τέτοιες εμπειρίες της θυμάσαι μια ζωή. Σίγουρα είχε και τα μειονεκτήματά της, αλλά πάντα πρέπει να βλέπουμε το καλό μέσα από το κακό που μας τυχαίνει. Η Λυών με το τεράστιο πάρκο της, το παραδοσιακό μεσαιωνικό χωριό, τους μεγάλους δρόμους  αλλά και τα μικρά σοκάκια της με μάγεψε σε κάθε μου βήμα. Μπορεί ο κύριος στόχος του προγράμματος να ήταν η απόκτηση γνώσεων μέσα από την επικοινωνία και την συνεργασία μας με παιδιά άλλων χωρών, αλλά η εμπειρία του ταξιδιού για ‘μένα μετράει περισσότερο από όλα. Περισσότερο μετράει η Λυών και οι δρόμοι της παρά οι εργασίες μας. Διότι αν χρειαστεί στο κοντινό μέλλον να μεταναστεύσω σε μία πόλη της Δυτικής Ευρώπης θα ξέρω πως ο τρόπος ζωής εκεί είναι τελείως διαφορετικός.

Για αυτό αν και εσένα που διαβάζεις το άρθρο αυτό, ό,τι ηλικία και να έχεις, σου δοθεί η ευκαιρία να ταξιδέψεις στο εξωτερικό, να το κάνεις! Γιατί θα θυμάσαι την εμπειρία αυτή για μια ζωή, όπως και εγώ!

Σκούφα Πελαγία Μαθήτρια Γ τάξης

 

Η εμπειρία μου στο Erasmus+ ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 2014-2015, όταν πραγματοποιήθηκαν και οι δυο πρώτες συναντήσεις στην Ρουμανία και στην Ελλάδα. Αρχικά ο λόγος που με οδηγησε να συμμετάσχω σε αυτό το πρόγραμμα ήταν τα ταξίδια αλλά αποδείχθηκε οτι αυτά ήταν το λιγότερο που αποκόμισα. Η συναναστροφή με εφήβους απο διαφορετικές χώρες, με διαφορετικές νοοτροπίες και θρησκείες ήταν κάτι το μοναδικό ενώ ταυτόχρονα τα σεμινάρια που έλαβαν χώρα μέσα στα πλαίσια του προγράμματος ηταν ιδιαιτερα οφελιμα. Η φιλια που αναπτυχθηκε μεσα σε αυτες τις εφτα μερες ηταν τοσο δυνατη με αποτελεσμα την ημερα της αποχώρησης να μην λείψουν τα δάκρια. Μάλιστα μερικά παιδιά κρατάνε επαφή ακόμη και σήμερα μέσω των κοινωνικών δικτύων. Συνοψίζοντας η εμπειρία μου στο erasmus ήταν αξέχαστη, σίγουρα θα ήθελα να συμμετάσχω σε κάτι παρόμοιο στο μέλλον και θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα σε κάποιον που έχει αυτή την ευκαιρία.

Μαρία Μαλιώτα, Γ΄ Λυκείου,  1-10-2016

 

 

Πριν από δύο χρόνια ανακοινώθηκε η συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα erasmus+. Αρχικά, η επιθυμία μου για τη συμμετοχή σε αυτό το πρόγραμμα στηρίχθηκε στο γεγονός, ότι παράλληλα με το πρόγραμμα θα κάναμε και κάποια ταξίδια μέσα από τα οποία θα μας δινόταν η δυνατότητα να γνωρίσουμε νέους πολιτισμούς και κουλτούρες . Ωστόσο, βασική προϋπόθεση για το πρόγραμμα αυτό αποτελούσε η συστηματική ενασχόληση καθώς και αρκετά σεμινάρια. Η πρωτή μου δουλειά σε αυτό το πρόγραμμα ήταν για την παρουσίαση που θα γινόταν στην Ελλάδα , η οποια σχετιζονταν με τον αγροτουρισμο. Στη συνέχεια, συμμετειχα και στο ταξίδι που έγινε στην Γαλλία ,στο οποίο το θεμα της εργασιας μας ηταν τα έξυπνα υφάσματα. Παρόλο το γενονός της δουλειάς για το πρόγραμμα αυτό μας δόθηκε η ευκαίρια να γνωρίσουμε καινούργια άτομα και να δημιουργήσουμε φιλίες, κάποιες από τις οποίες εξακολουθούν να διατηρούνται ακόμη και σήμερα με την βοήθεια των κοινωνικών μέσων δικτύωσης. Επιπλέον, μας δόθηκε η ευκαίρια να γνωρίσουμε τις συνθήκες που επικρατούν σε άλλες χώρες της Ευρώπης καθώς και να γνωρίσουμε και κάποιες φράσεις των χωρών αυτών. Συνοψίζοντας, θεωρώ ότι ήταν μια από τις καλύτερες εμπειρίες και θα ήθελα να ξανασυμμετάσχω σε τέτοιου είδους πρόγραμμα.

 

Λεμονιά Κυπαρίσση, Γ΄ Λυκείου

 


 

 

Τι είναι το ERASMUS PLUS

 

Είναι το νέο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση, κατάρτιση, τη νεολαία και τον αθλητισμό, για την περίοδο 2014-2020.

 

Τα Ευρωπαϊκά προγράμματα που απευθύνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εντάσσονται στις δράσεις ΚΑ1 και ΚΑ2 (τα αρχικά ΚΑ προέρχονται από τις λέξεις Key Action).

Η δράση ΚΑ1 αφορά στη Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων. Οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τις γνώσεις, τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους. Προκειμένου για το προσωπικό του σχολείου, η δράση ΚΑ1 (CPD) παρέχει συνεχιζόμενη επαγγελματική επιμόρφωση και εξέλιξη.

Η δράση ΚΑ2 αποσκοπεί στη συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών. Η Βασική Δράση 2  υποστηρίζει: Στρατηγικές Συμπράξεις (Strategic Partnerships) μεταξύ Ιδρυμάτων εκπαίδευσης/κατάρτισης ή μεταξύ οργανώσεων νεολαίας και άλλων σχετικών φορέων. Στόχοι  της δράσης αυτής είναι η ανάπτυξη, εφαρμογή και μεταφορά καινοτόμων πρακτικών από σχολεία, τοπικές και επαρχιακές σχολικές αρχές, ιδρύματα κατάρτισης εκπαιδευτικών και άλλους τύπους οργανισμών/ιδρυμάτων εκπαίδευσης/κατάρτισης από διάφορες χώρες. Στις στρατηγικές συμπράξεις που συμμετέχουν μόνο σχολεία, πρέπει να συμμετέχουν  δύο ή περισσότερα σχολεία από διαφορετικές χώρες.

Η διάρκεια κάθε σχεδίου είναι 2 - 3 χρόνια και η μέγιστη χρηματοδότηση 150 χιλιάδες το χρόνο, ανάλογα με τον αριθμό των συμμετεχόντων ιδρυμάτων/σχολείων.

Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά μόνο από το συντονιστικό ίδρυμα της σύμπραξης στον Εθνικό Φορέα της χώρας του, και η προθεσμία υποβολής αίτησης είναι η 31η Μαρτίου.

Οι προτεραιότητες της ΚΑ2 δράσης είναι:

-ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων (όπως η επιχειρηματικότητα, οι ψηφιακές δεξιότητες και οι γλωσσικές ικανότητες)

-ανάπτυξη νέων προσεγγίσεων για την ενίσχυση των τρόπων εκπαίδευσης και κατάρτισης υποψηφίων και εν ενεργεία εκπαιδευτικών

-ενίσχυση της ψηφιακής ολοκλήρωσης στη μάθηση, τη διδασκαλία, την κατάρτιση, όπως η προώθηση της πρόσβασης στους ανοικτούς εκπαιδευτικούς πόρους (ΑΕΠ)

-συμβολή στην ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού χώρου δεξιοτήτων και επαγγελματικών προσόντων

-στήριξη καινοτόμων σχεδίων που αποσκοπούν στη μείωση των ανισοτήτων σε σχέση με εκπαιδευομένους που προέρχονται από μειονεκτικά περιβάλλοντα/με λιγότερες ευκαιρίες –περιλαμβανομένων των εκπαιδευομένων με αναπηρία.

-ενίσχυση της ανάπτυξης και της χρήσης καινοτόμων προσεγγίσεων και εργαλείων για την αξιολόγηση και την αύξηση της αποδοτικότητας των δημοσίων δαπανών.

 

Οι Προτεραιότητες που αφορούν στη σχολική εκπαίδευση είναι:

Ι. Στήριξη των σχολείων για την αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και των μειονεκτούντων μαθητών.

ΙΙ. Αντιμετώπιση των χαμηλών επιδόσεων σε βασικές δεξιότητες μέσω πιο αποτελεσματικών μεθόδων διδασκαλίας

ΙΙΙ. Βελτίωση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας

 

IV. Αναθεώρηση και ενίσχυση του επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών 

Τελευταία νέα...

«Αποκαλύπτει» το πρόγραμμά του

«Αποκαλύπτει» το πρόγραμμά του

Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017 10:41
«Ψυχρολουσία» από το Βερολίνο

«Ψυχρολουσία» από το Βερολίνο

Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017 10:26
Ημέρα τιμής και όχι λήθης

Ημέρα τιμής και όχι λήθης

Κυριακή, 21 Μαΐου 2017 18:24
Με γειά το 4ο!

Με γειά το 4ο!

Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017 09:22
Τέτοια ώρα... τέτοια λόγια!!! 19-05-2017

Τέτοια ώρα... τέτοια λόγια!!! 19-05-2017

Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017 09:21
«
»